י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ישראל לקראת תקיפה

גורם מדיני: המערכה מול איראן תימשך

אחרי תקיפה חמישית של כלי שייט בבעלות ישראלית. התקיימה התייעצות ביטחונית בין הרמטכ"ל כוכבי לשר הביטחון גנץ והללו הסכימו כי התקיפה האחרונה ביום שישי לא תעבור בשתיקה ותגובה תבוא בקרוב | במקביל לפיד שוחח עם מקבילו הבריטי בדבר הצורך להגיב לתקיפה בה נהרג אזרח בריטי

גורם מדיני: המערכה מול איראן תימשך
pixabay

בעקבות תקיפת כלי שיט בבעלות ישראלית, שמקורה באיראן, בישראל בוחנים אפשרות להשיב במתקפה ישירה כנגד איראן, מתקפה שעלולה להצית את האזור כולו.

ביום שישי דווח על מותם של שני אזרחים זרים בספינה שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר מול חופי עומאן, בעקבות כך כינס הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון בני גנץ כדי לדון בנושא.

הערכה כי ישראל לא תהסס להשיב לאיראן על הפגיעה ככל הנראה ממל"ט מתאבד. גורמים מדיניים העבירו מסר תקיף לאיראן לבל ימשיכו בפגיעה במטרות ישראליות בעולם.

גורם מדיני אמר קודם כניסת השבת כי "איראן זורעת אלימות והרס בכל פינה באזור" ולדבריו, "למרות להיטות לתקוף מטרה ישראלית הם סיבכו והפלילו את עצמם בהרג אזרחים זרים".

עוד אמר אותו גורם ביטחוני כי "ההתקפה האיראנית מתבצעת ימים ספורים לפני השבעתו של הנשיא החדש ראיסי, נאמנו של המנהיג העליון האיראני, שהיה אחראי על חיסולים המוניים של מתנגדי משטר. המסכות יורדות ואי אפשר להעמיד פנים שלא יודעים מה טיבו של המשטר האיראני".

"איראן היא לא רק בעיה של ישראל, היא בעיה עולמית, והתנהגותה מסכנת את חופש השיט והמסחר העולמיים״, העבירו בישראל מסר תקיף לעולם, "המערכה שלנו מולם תימשך".

בנוסף, שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם מקבילו הבריטי שר החוץ דומיניק ראאב וציין בפניו את "הצורך להגיב בחומרה על ההתקפה על הספינה. שבה נהרג אזרח בריטי".

השר יאיר לפיד אמר: "איראן אינה רק בעיה ישראלית, אלא יצואנית של טרור, הרס וחוסר יציבות הפוגעים בכולנו. לעולם אסור לשתוק למול הטרור האיראני הפוגע גם בחופש השיט".

תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד