ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פותחת חזית מול סער

שקד טוענת: "לא סטינו אידיאולוגית ממשהו שאמרנו"

ברקע האכזבה בקרב חלק ממצביעי הימין על הליכתם לממשלת השינוי, בכירת 'ימינה' התייחסה לטענות שמפלגתה סטתה מערכי הימין: "זה לא נכון" | על "חוק נתניהו" שמקדם סער, אמרה: "אמרתי תמיד שלא תומכת בו; הוא לא על השולחן"

שקד טוענת: "לא סטינו אידיאולוגית ממשהו שאמרנו"
עבאס ובנט במליאה. מאחור, מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שבשבוע שעבר הצהיר סגן ראש הממשלה שר המשפטים גדעון סער בראיון ל'ידיעות אחרונות' כי הוא מתכוון לקדם את החוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה, הערב (מוצאי שבת) שרת הפנים איילת שקד אמרה שהיא מתנגדת לחוק, וגם טענה שמפלגתה לא סטתה מהאידאולוגיה שלה.

שקד התייחסה לחוק שמקדם סער שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, ואמרה שהוא לא אופציה כרגע ושהיא מתנגדת לו. עוד טענה שמפלגתה 'ימינה', לא סטתה מהערכים שלה עד כה, למרות שהפרו הבטחות בחירות.

"דעתי ידועה לגבי החוק הזה", התייחסה בראיון לאיילה חסון ב'חדשות 13' על החוק שמקדם סער. "אמרתי תמיד שלא תומכת בו ומתנגדת לו - זה לא דבר חדש, מהסיבה הפשוטה שאמרנו את זה עשר פעמים. הוא לא על השולחן".

"זה לא נכון. אנחנו עוד לא סטינו אידיאולוגית ממשהו שאמרנו. אנחנו לא רוצים שיועץ משפטי לממשלה יכריע מי יהיה ראש הממשלה ומי לא", כך שרת הפנים בהתייחסותה לטענה שהם זזו מערכיהם.

באשר לדיווח בשבוע שעבר כי המשנה ליועמ"ש לשעבר דינה זילבר, שרדפה את החרדים בנושא ההפרדה באירועים דתיים, תמונה לשופטת בעליון, אמרה איילת שקד כי מדובר בפייק ניוז וכי זילבר לא תהיה שופטת בעליון.

בנוסף, הסבירה מדוע בכל זאת הם יושבים עם יו"ר 'מרצ' יחד בשולחן הממשלה: "ניצן הורביץ דיבר בעד בית הדין הבינלאומי בהאג, אחר כך הוא חזר בו. בית הדין הבינלאומי באג עובד נגד מדינת ישראל, ובשום צורה אסור לגבות אותו".

"אנחנו נעבוד בחודשיים-שלושה הקרובים על שני דברים עיקריים: על הטיפול בקורונה והעברת התקציב. אחרי שנעביר את התקציב, יהיה לנו זמן להתווכח על דברים אחרים", סיכמה.

איילת שקד ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד