י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בישראל מחפשים תגובה

הערכה: המתקפה האיראנית - תגובה להשפלת המנהיג

גורמים ישראלים מעריכים כי המתקפה האיראנית על הספינה בבעלות ישראלית, היא תגובה למתקפת הסייבר המיוחסת לישראל ששיתקה לפני מספר שבועות את תנועת הרכבות במדינה, והוגשה עם קינות בצורת השפלה ישירה של חמינאי

הערכה: המתקפה האיראנית - תגובה להשפלת המנהיג
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

ב'חדשות 13' מפרסמים הערב (מוצאי שבת) מפי גורמים ישראליים שמעריכים כי התקיפה האיראנית הקטלנית בסוף השבוע על ספינה בבעלות איש עסקים ישראלי, היא תגובה איראנית ישירה למתקפת הסייבר על מערך הרכבות במדינה לפני מספר שבועות, שבשיאה נכתב על הצגים הדיגיטליים בתחנות הרכבת מספר הטלפון הישיר של המנהיג העליון חמינאי. 

לפי הדיווח, ההשפלה הזו של המנהיג העליון הייתה צעד אחד יותר מדי עבור האיראנים שמיהרו להגיב עם מל"ט מתאבד על מיכלית הנפט Merceer Street של חברת "זודיאק מאריטיים", שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, פעולה בה נהרגו שני אזרחים זרים המשמשים עובדי צוות בספינה.

עוד העריכו גורמים ישראליים כי התקיפות בזירה הימית מצדה של טהרן נועדו לייצר פגיעה כלכלית לאנשי עסקים ישראליים, והן נועדו גם להעלות את פרמיית הביטוח עבור ספינות שנמצאות בבעלות חלקית של אנשי עסקים ישראלים.

כזכור, לפני מספר שבועות דווח על מתקפת סייבר באיראן ששיבשה את מערך הרכבות במדינה. בנוסף, האקרים פרסמו את מספר הטלפון של המנהיג העליון במדינה, ככתובת אליה ניתן לפנות כדי לקבל מידע בנוגע לתקלה.

שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח הערב עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בנוגע לתקיפת הספינה במפרץ עומאן. במהלך סופ"ש שוחח השר לפיד גם עם מקביליו בבריטניה ורומניה, הביע את תנחומיו על אזרחיהם, אנשי הצוות שנהרגו במתקפה האיראנית, ושוחח על האיום הנשקף מאיראן הפוגע פעם אחר פעם באזרחים חפים מפשע.

 

איראן עלי חמינאי סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד