י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרשה בשבת

הרב תקף את 'ימינה' לעיני הח"כ: "אין מקומו איתנו"

לאחר שחברי מפלגת 'ימינה' לא הצביעו בעד החלת הריבונות ביהודה ושומרון, רב אחד הישובים בהתנחלויות נשא נאום בו מתח ביקורת נגד אלה שהצביעו נגד - כשאחד מחברי הכנסת של 'ימינה' יושב נבוך בקהל | לפני כן, הח"כ הסביר בפוסט את אי תמיכתו: "אם הייתי מתנגד הייתי נענש או מאבד את המקום בכנסת"

הרב תקף את 'ימינה' לעיני הח"כ: "אין מקומו איתנו"
יום טוב כלפון צילום: מתוך פייסבוק

אחרי שנכנס לבית המחוקקים הישראלי דרך החוק הנורבגי, חבר הכנסת יום טוב כלפון ממפלגת השלטון 'ימינה', נאלץ להתמודד עם ביקורת על אי תמיכתו בחוק להחלת הריבונות בשטחי יו"ש שהעלו 'הליכוד' בשבוע שעבר כדי לאתגר את הממשלה שהעומד בראשה הצהיר כי תהיה פי עשר ימנית משל קודמו.

בשבת האחרונה התארח כלפון באחד היישובים בהתנחלויות, ורב הקהילה נשא דרשה בבית הכנסת, שבה ביקר את אלה שהתנגדו לריבונות השבוע בכנסת, וטען שאין להם מקום - כשח"כ כלפון בין הנוכחים. לפני כן, ניסה האחרון להסביר את התנגדותו.

"אין מקומו איתנו של מי שמצביע נגד ריבונות יהודית בארץ ישראל", צוטט רב הישוב כוכב יעקב על ידי העיתונאי הסרוג דביר עמר שפרסם לראשונה את דבר הנאום שבו שיבח את ארץ ישראל ומתח ביקורת על אלה שהתנגדו.

לפני כן, כאמור, התייחס חבר הכנסת יום טוב כלפון לאי תמיכתו בחוק, לאחר שחברו שאל אותו על כך, כשהוא טוען שאם היה תומך הוא היה מאבד את המקום שלו בכנסת. בנוסף, אמר שהוא מעדיף לקדם פרויקטים למען ההתיישבות מאשר "פופלאריות שווא".

"החוק הזה מעולם לא התקבל במשך 54 שנים כולל בשנים של ביבי (וטראמפ). ביבי חסם אותו בכל פעם", ניסה הח"כ להתנער. "דבר שני, יצאתי החוצה במהלך ההצבעה".

כלפון המשיך והצטדק: "דבר שלישי, זו משמעת הקואליציה. אם הייתי מסרב הייתי נענש או אפילו מאבד את המקום בכנסת. בנוסף, ההצבעה שלי לא הייתה משנה דבר. החוק נדחה 64 עד 50".

"במקום להיות הכוכב בהצבעה שהייתה לא מובילה לשום מקום, אני עושה את הדברים ללא פגע גם אם זה אומר להיעלב על ידי המלעיזים הפוליטיים שלי. בין פופולריות שווא לפעולה קונקרטית העדפתי פעולה", סיכם.

יום טוב חי כלפון דרשה מפלגת ימינה החלת הריבונות הישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד