י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפתקים התגלו

נחשף: טראמפ לחץ על משרד המשפטים להכריז על הבחירות כ'מושחתות'

בפתקים בכתב יד התגלו חילופי דברים בהם דחף נשיא ארה"ב לשעבר להכריז על תוצאות הבחירות כ'מושחתות'. גורמים במשרד המשפטים אמרו אז שהם לא יכולים "לשנות את תוצאות הבחירות"

נחשף: טראמפ לחץ על משרד המשפטים להכריז על הבחירות כ'מושחתות'
הנשיא לשעבר טראמפ בימים טובים יותר צילום: מתוך אינסטגרם של אריק טראמפ

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מתמודד עם פרסום לא מחמיא. פקידי משרד המשפטים פרסמו התכתבויות בכתב יד של טראמפ שדחף להפוך את תוצאות הבחירות לשנת 2020.

בפתקים נכתבו פרטים לגבי שיחת טלפון ב-27 בדצמבר 2020 בין ג'פרי רוזן לטראמפ שבועות לאחר הפסדו בבחירות לנשיא ג'ו ביידן. רוזן מונה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה כמה ימים לאחר שהתקיימה השיחה.

על פי התכתובות שפורסמו לאחרונה על ידי סוכנויות הידיעות AP ורויטרס, רוזן אמר לטראמפ: "משרד המשפטים לא יכול ולא ישנה את תוצאות הבחירות". טראמפ השיב: "אני לא מצפה שיעשו זאת". טראמפ ביקש מרוזן, "רק תגיד שהבחירות היו מושחתות, השאר את השאר לי ולחברי הקונגרס", טראמפ התייחס למחוקקים הרפובליקנים בקונגרס.

בפתקים מפורט כי טראמפ טוען שוב ושוב כי הבחירות נגנבו. "יכול להיות שאתם לא עוקבים אחרי האינטרנט כמוני", אמר טראמפ. על פי התכתובות, רוזן ואנשי משרד המשפטים ופקידים, ניסו לומר לטראמפ שהמידע שהוא מקבל אינו נכון.

"אנחנו עושים את העבודה שלנו", השיב רוזן. "רוב המידע שאתה מקבל הוא שקר". קצת יותר משבוע לאחר מכן, אלפי תומכי טראמפ, פרצו לבניין הקפיטול בגלל הטענות על בחירות גנובות, הם הסתערו על הקפיטול בניסיון לעצור את הקונגרס מאישור הניצחון בביידן. מהלך שנכשל וכמעט הביא להדחתו של טראמפ כנשיא.

התכתובות פורסמו על ידי 'ועדת הבית לפיקוח', אשר בודקת את מאמציו של טראמפ לבטל את תוצאות הבחירות. "הערות אלה בכתב יד מראות כי הנשיא טראמפ הורה ישירות לרשות אכיפת החוק הבכירה במדינה שלנו לנקוט צעדים לביטול בחירות חופשיות והוגנות בימים האחרונים לנשיאותו", אמרה יו"ר הוועדה, קרולין מאלוני.

מאלוני אמרה כי נקבעו ראיונות עם עדים. משרד המשפטים אישר ראיונות של שישה פקידי ממשל טראמפ לשעבר, שלדבריו נובעים מ"אינטרסים חקיקתיים מחייבים".

בנוסף, טראמפ מתמודד עם החלטה של משרד המשפטים האמריקאי שהורה לשירותי מס הכנסה למסור את החזרי המס של הנשיא לשעבר, משרד המשפטים מסר כי יש "סיבות מספיקות" לבקשת החומר.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הדמוקרטית, אמרה כי "הגישה להחזרי המס של הנשיא לשעבר טראמפ היא עניין של ביטחון לאומי", והוסיפה, "לעם האמריקאי מגיע לדעת את עובדות ניגודי האינטרסים וערעור הביטחון והדמוקרטיה שלנו".

ההחלטה לא מיטיבה עם טראמפ שנאבק למנוע מהרישומים הכספיים שלו להגיע לעיני הציבור.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד