י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עשרות נעלמו

איראן מחסלת אזרחים וחוטפת מפגינים מביתם

המחאות באיראן נמשכות: בעימותים הקשים מדווח כי איראן מחסלת אזרחים וחוטפת מפגינים מביתם | עדכון ממה שקורה במדינה השסועה

איראן מחסלת אזרחים וחוטפת מפגינים מביתם
מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

קבוצה גדולה של מפגינים התכנסה מחוץ לתיאטרון העיר טהראן בשבת אחר הצהריים והחלו לקרוא סיסמאות תמיכה במפגינים בח'וזסטאן, האזור הדרום-מערבי העשיר בנפט, שם פרצו הפגנות בגלל חוסר מים, ב-15 ביולי.

כוחות הביטחון החלו לירות גז מדמיע עם זרנוקי מים לפיזור ההמון שכלל לא היה אלים בטהראן, ולאחר מכן החלו לעצור מפגינים, שצעקו "מוות לרפובליקה האיסלאמית" וקראו סיסמאות נגד המנהיג העליון עלי חמינאי.

מדיווחים ברשתות החברתיות של מתנגדי המשטר האיראני, עולה, כי הרשויות יורים באש חיה לעבר מפגינים, וחוטפים אנשים מביתם לאחר שהפגינו נגד המשטר. בסוף השבוע נהרגו לפחות 15 מפגינים מאש חיה, ועשרות אנשים נעצרו בביתם ועקבותיהם נעלמו.

בנוסף אזרחי איראן מתמודדים עם רצון המשטר להגביל את האינטרנט. מוחמד-רזה נאגדי, פקיד בכיר במשמרות המהפכה, כתב ביום שישי לחברי הפרלמנט, כי הוא רוצה "לסיים את המצב המביש של ההגמוניה של זרים במרחב הסייבר האיראני". לטענת איראן, סוכנים זרים גורמים להפגנות נגד המשטר.

הפקיד מקדם חקיקה שתחייב תאגידי רשתות חברתיות בבעלות זרה למנות נציג איראני, ולהסכים לציית לחוקים ולתקנות איראניים ולרשום את שמות המנויים ולספק מידע לרשויות אם תתבקש.

הפגנות נגד הרפובליקה האיסלאמית נמשכות מאז אמצע יולי והמדיות החברתיות מהוות גורם מרכזי הן בקריאה למפגינים לצאת לרחובות, והן ליידע את העולם על האירועים וההתמודדות עם הממשלה.

איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד