י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השחתת בית הכנסת

ראה"מ בנט על צלבי הקרס בבני ברק: "מעשה של שנאה והסתה"

הבוקר נמשכות התגובות החריפות בעקבות ריסוס צלבי הקרס והשחתת ביהכנ"ס בבני ברק | במקביל, נמשכת חקירה אינטנסיבית של המשטרה במטרה להתחקות אחר החשודים במעשה | ראש הממשלה גינה את המעשה: "המשטרה תמצה את הדין עם הפושעים, ואנו נבוא עמם חשבון"

ראה"מ בנט על צלבי הקרס בבני ברק: "מעשה של שנאה והסתה"
צלבי הקרס בביה"כ בבני ברק צילום: ליכוד בני ברק

המשטרה ממשיכה לחקור הבוקר (ראשון) את השחתת בית הכנסת 'ישראל הצעיר' בבני ברק במהלך השבת. ריסוס צלבי הקרס על דלתות וקירות בית הכנסת, גררו אתמול תגובות חריפות מכל קצוות הקשת הפוליטית. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס גם הוא הבוקר להשחתת בית הכנסת ואמר: "השחתת בית הכנסת בבני ברק היא מעשה חמור של שנאה והסתה. ביזוי קודשי ישראל, ובתוך כך השימוש הנפשע בתמונתה של הנערה שירה בנקי ז"ל שנרצחה, הוא מעשה של של נבזות ורשעות"

"לא נעבור על כך בשתיקה", הוסיף בנט, "המשטרה תמצה את הדין עם הפושעים, ואנו נבוא עמם חשבון. לקראת חודש אלול עם ישראל צריך להתאחד ולגלות אהבת חינם איש לרעהו".

גורמים בבית הכנסת אמרו אתמול ל'בחדרי חרדים' כי אין להם קצה חוט מי עומד מאחורי המעשה. "אנחנו בהחלם מוחלט", אומר אחד המתפללים, "אין לנו סכסוך עם איש. בית הכנסת מכיל גוונים שונים של מתפללים והוא סמל ודוגמה לאחדות".

סא"ל במיל, הרב אשר לנדא, רב בית הכנסת 'ישראל הצעיר' בו רוססו בליל שבת צלבי קרס אמר: "תחושת תדהמה והלם אופפת את מתפללי בית הכנסת. בבית הכנסת מתפללים רבים שהינם ניצולי שואה אשר מספר חרוט על זרועם ובנים לניצולי שואה.

הרב ציין כי הוא עצמו בנו של הרב יהודה לנדאו רב צפון תל אביב שהינו ניצול שואה שאימו זכרונה לברכה הבריחה אותו מגטו בוכניה ומרכבת המוות לאושוויץ. הוא הוסיף כי סביו, שעל שמו הוא קרוי נרצח בשואה. "למותר לציין את סערת הרגשות שאני והמתפללים חשים בה", הוא אומר.

"יצוין כי בית הכנסת חרט על דגלו אחדות ישראל וקירוב לבבות והינו בית הכנסת המרכזי בשכונה אשר מתפללים בו ולומדים בשיעורים תושבים מכל העדות והחוגים", הוסיף הרב לנדאו.

"השבת קראנו על שבח ארץ ישראל ועל כך שארץ ישראל היא גורם מאחד לכל פלגי העם ובזכות הכמיהה המשותפת של כל יהודי באשר הוא זכינו לחזור ולכונן את ארץ ישראל אחרי השואה והרב קורא לכולם לכבד איש את רעהו ולאהוב איש את רעהו ולשמור על קדושת התורה והארץ", מסר הרב.

 

צלבי קרס נפתלי בנט בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד