כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתכחש למציאות

ראש הממשלה למרות הגזירות: התקציב למען השכבות החלשות

נפתלי בנט פתח הבוקר את ישיבת הממשלה בנושא התקציב ואמר כי הוא אינו משרת הפעם שום אינטרס של מגזר כזה או אחר וכי הוא בא לתת מענה לשכבות החלשות. זאת בעוד ליברמן לא עוצר מלפרסם מידי יום גזירה חדשה שפוגעת בעיקרה במשפחות החרדיות מרובות הילדים

ראש הממשלה למרות הגזירות: התקציב למען השכבות החלשות
נפתלי בנט בהר הרצל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הבוקר (ראשון) הובא תקציב המדינה לאישור הממשלה. ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח את הישיבה ואמר כי תקציב המדינה הפעם לא משרת אינטרס של מגזר כזה או אחר אלא של כל מדינת ישראל.

"התקציב הפעם לא משרת אינטרס של מגזר כזה או אחר אלא של כל מדינת ישראל". אמר בנט, "ממשלה זו משוחררת לפעול למען האינטרס הכללי. אנחנו מפחיתים בירוקרטיה ומגדילים את התחרות, למען כולם. אגב, בעיקר למען השכבות החלשות. מי שהכי מרוויח מירידת מחירים ותחרות אלו השכבות החלשות".

"רק תחשבו, אם היינו הולכים בדרך האחרת שהאופוזיציה קיוותה, היינו עכשיו בעיצומם של בחירות חמישיות, בבחירת לוגואים וקמפיינרים, וכל המדינה עדיין הייתה תחת הרעש הזה. אז היום אנחנו מביאים את התקציב ומוכיחים שזו ממשלה שעוסקת בציבור ולא בעצמה". כך ראש הממשלה.

קצת קשה להאמין לדבריו לאור העובדה כי אביגדור ליברמן, שר האוצר בממשלתו, החל את תפקידו בהטלת מיסים כל אחד קשה יותר מקודמו.

כזכור, עוד עם כניסתו לתפקיד, גזר ליברמן את 'גזירת המעונות' אשר קובעת כי במקרה ואחד מבני הזוג אינו עובד, הם אינם יקבלו כל סבסוד עבור המעונות וגני הילדים. ידוע היה אז לכל, כי הנפגעים העיקריים אלו הם האברכים הלומדים בכולל ונשותיהם.

גזירה נוספת מבית ליברמן, היא העלאת המס על מוצרי החד פעמי. שוב, הנפגעים העיקריים אלו הם החרדים, לרוב מדובר במשפחות ברוכות ילדים אשר צורכות חד פעמי יותר ממשפחה ממוצעת. ועוד שלל גזרות והיטלי מס המכוונים במישרין ובעקיפין כנגד המגזר החרדי.

בנט, נותן לכל אלו יד חופשית לעשות ככל העולה על רוחם, ללא שום עכבה. על אף הגזירות הקשות מבית ליברמן, לא נתקלנו בגינוי או לכל הפחות בעימות בין בנט, אשר הבטיח לבוחריו כי לא תעשה שום עליה בהיקף המיסים המושתים היום על העם, לליברמן.

על כן, אמרתו של בנט, לפיה התקציב מועיל לכל המגזרים אינה עולה בקנה אחד עם המציאות בשטח.

נפתלי בנט אביגדור ליברמן תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד