כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למרות שראש הממשלה מהמגזר

לפי התקציב: מוסדות הציונות הדתית ייפגעו

ברקע הכעס על 'ימינה' בחלקים במגזר על כניסתה לממשלה, כמה מוסדות בציונות הדתית צפויים להיפגע בתקציב המדינה - ובניהם ישיבות הסדר וגבוהות, ישיבות ואולפנות תיכוניות ופנימיה צבאית דתית | יגרום לזעם נוסף מהמגזר על הממשלה והעומד בראשה?

לפי התקציב: מוסדות הציונות הדתית ייפגעו
צעירים מהציונות הדתית צילום: Gershon Elinson/Flash90

למרות שראש הממשלה נפתלי בנט מגיע מהמגזר, הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את תקציב המדינה, כאשר כמה מוסדות וישיבות מהציונות הדתית ייפגעו מקיצוץ בתקציביהם.

אחת הנפגעות מהתקציב הן ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות במגזר שטוענות כי הקיצוץ הוא דרמטי וחסר תקדים. "לא יעלה על הדעת שדווקא הממשלה הנוכחית תפגע אנושות בעולם התורה במדינת ישראל", אמרו שם בין היתר.

"הקיצוץ החד והדרמטי בתקציב הישיבות פוגע בחריפות בעולם התורה, כצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בלימוד תורה ערך מרכזי בחייהם", אמר רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי. "צעד זה יהווה מכה כלכלית וקיומית לישיבות".

במינהל החינוך הדתי מזהירים מפני הקיצוץ בתקציבם. כמה ראשי רשתות חינוך של אולפנות וישיבות תוכניות במגזר שיגרו מכתב לראש הממשלה ולשרים, בו הם טענו שהם הקיצוץ יתקיים כאלף מורים יפוטרו מתפקידם.

"איש מכם אינו חפץ בקריסתה של מערכת החינוך הציונית-דתית המפוארת", כתבו בין היתר. "כך שיש לעשות הכל באופן מידי בנחישות ובנמרצות, כדי שזה חלילה לא יקרה, ולתקן – היום – את העיוות המתמשך בנושא".

גם הפנימיה הצבאית התיכונית בציונות הדתית, הנמצאת באור עציון, חוששת שתקציבה יסתיים. הפנימיה מתוקצבת מזה שנים על ידי האגף החברתי-ביטחוני במשרד הביטחון, אך כעת האחרונים הודיעו שהם לא מתחייבים להעביר את התקציב.

בעקבות כך, הם מפנים עתה את הבקשה לראש הממשלה בנט בתקווה שזה יתגייס למענם ויפסיק את ההפליה המתקיימת במשרד הביטחון.

תקציב המדינה נפתלי בנט הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד