ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
טיפים מיוחדים

כך תשמרו על הילדים מפני הסכנות והאיומים ברשת

בחברת אבטחת המידע ESET, גיבשו שורת 'טיפים' שכדאי בהחלט ליישם בחודשי הקיץ בהם לילדים יש זמן פנוי רב אותו הם מבלים מול המסכים, אך בהחלט גם לאורך כל השנה | להיות הורים זו אינה משימה פשוטה

כך תשמרו על הילדים מפני הסכנות והאיומים ברשת
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד הילדים של היום ברי מזל לגדול בעולם בו הגישה למידע היא בקצות האצבעות, חשוב לזכור כי בזמן שהם גולשים במכשירים השונים, קיימים ברשת גם סיכונים כמו החשש מגניבת פרטים אישיים, פרטי כרטיסי אשראי ועוד. כדי להיות על הצד הבטוח, חשוב שההורים יהיו מודעים לאיומים הקיימים וגם ישקיעו את המשאבים והמאמצים כדי להגן על ילדיהם מהסכנות שבדרך.

לפני שתתחילו לחשוב איזה דברים אתם יכולים לעשות, חשוב שתבינו כי הכלי להצלחה הוא תקשורת טובה – אמצו גישה שאינה מתעמתת כשמדברים על הנושא. כשהילדים מבקשים יותר עצמאות, אתם לא חייבים ישר להגביל אותם, אתם בהחלט יכולים לאפשר להם קצת חופש אך חשוב שגם תסבירו להם כי אתם תמיד זמינים לדבר על כל נושא או התנהגות שהם עלולים לפגוש בה.

את הטיפים הבאים שאספו לכם בחברת אבטחת המידע ESET, כדאי בהחלט ליישם בחודשי הקיץ בהם לילדים יש זמן פנוי רב אותו הם מבלים מול המסכים, אך בהחלט גם לאורך כל השנה. 

צרו מערכת יחסים דו כיוונית: בהתאם לגיל הילדים, הם עשויים לחשוב שהם יודעים יותר על הזירה הדיגיטלית מאשר המבוגרים. אם הם רוצים חשבון במדיה חברתית שאתם אינכם מרגישים שהם מוכנים לו, אל תאמרו קודם "לא" אלא התחילו דיון. הקפידו להקשיב לטיעונים שלהם אך הסבירו כי בעוד קיימת אפשרות שאתם אכן יודעים פחות מהם כיצד המדיה המדוברת עובדת, יש לכם מידע והבנה רבה יותר לגבי הסיכונים. הדבר הכי חשוב שאנו יכולים לייעץ לכם – שימרו על תקשורת פתוחה עם הילדים. ככל שהם ישתפו אתכם יותר, תוכלו להיות מעורבים יותר ועם אצבע על הדופק.

הורדת אפליקציות רק מהחנות הרשמית: הילדים רוצים להוריד משחקים ואפליקציות בשביל הכיף? חשוב להסביר להם שכדי שלא יהיו באפליקציות תוכנות זדוניות, שיורידו אותן רק מהחנויות הרשמיות של אפל וגוגל.

הגנו על הסיסמאות האישיות: הגנה על מידע אישי היא חיונית בסביבת האונליין. מומלץ לדבר עם הילדים כיצד לבחור סיסמה איכותית שהיא אינה "סיסמה 123". סיסמאות פשוטות כמו 1234 או תאריך יום ההולדת הם קלים מאוד לפריצה. לכן הקפידו לבחור בסיסמה שמורכבות מאותיות, מספרים ותווים מיוחדים.

היזהרו מזרים: ממש כמו בחיים האמיתיים, גם בעולם המקוון חשוב להדריך את הילדים כיצד להתייחס לזרים ברשת. חשוב להעביר להם כי גם באינטרנט, מדברים רק עם אנשים שמכירים בחיים האמיתיים. יש לזה רובד נוסף, גם אם הילדים מכירים את מי שהם מדברים איתו, חשוב להסביר להם כי אנשים הם לא תמיד מי שהם אומרים שהם וללמד אותם כיצד להיזהר מפרופילים מזויפים. למשל כאלו בלי תמונות, או כאלו שאין בהם פעילות כלל, או כאלו שרק אתמול נפתח החשבון.

רשתות חברתיות: כדאי שההורים יהיו מעורבים בהצטרפות של הילדים שלהם לרשתות החברתיות. ילד שמצטרף לרשת חברתית מעוניין כמו כולם, לשתף תכנים, ותמונות. חשוב לנהל שיח על מה ילדים משתפים ברשת. מה מתאים לילדים בגיל שלהם ומה יתאים בגיל מאוחר יותר.

תוכנות זדוניות: אנו שומעים על תוכנות זדוניות ללא הרף בתקשורת, וייתכן שזה נראה ונשמע כמו מילה מפחידה. עם זאת ישנם צעדים פשוטים כי כל משפחה יכולה לנקוט כדי להגן על עצמה. לדוגמה, בעת הורדת תוכניות חדשות לצפייה, ההורים צריכים ללמד את ילדיהם להשתמש באתרים הרשמיים של התכנים במקום באתרי צד שלישי.

חושבים לפני שמקליקים: למדו את הילדים לעצור ולחשוב לפני שהם מקליקים על קישורים שחלקם עלולים להיות מטעים, במיוחד במשחקים אונליין אשר יכולים גם להוביל לבזבוז כספים מכרטיס האשראי המשפחתי על ידי רכישות של פריטים שונים במשחק.

להיות הורים זו אינה משימה פשוטה, הסיכונים הינם מכל עבר וצריך להיות מעודכן על מנת להיזהר. כעת כשהילדים בחופש הגדול, אבל כמובן גם בשגרה, כדאי לשים לב מה הם עושים ברשת ושהם אכן בטוחים.

טיפים אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד