י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לאן הולך הכסף שלנו?"

הפקרות: פלסטינים חדרו לבתי חרדים בליל שבת; העירייה שותקת | צפו

פלסטינים פרצו במהלך ליל שבת האחרון למספר בתי מגורים ברחוב אוהב ישראל שבגבעה B2 בביתר עילית, וגנבו רכוש, בשווי של כמאה אלף ש"ח, מתושבי הרחוב | "למרות שאנחנו משלמים אגרת שמירה ישנה אוזלת יד של העירייה והמשטרה. הפורצים מבינים כי אין דין ואין דיין"

הפקרות: פלסטינים חדרו לבתי חרדים בליל שבת; העירייה שותקת | צפו
הפלסטינים שפרצו לבתי מגורים בביתר עילית צילום: מתוך מצלמות האבטחה

אלמונים פרצו במהלך השבת האחרונה למספר בתי מגורים ברחוב אוהב ישראל שבגבעה B 2 בביתר עילית, וגנבו רכוש, בשווי של כמאה אלף ש"ח, מתושבי הרחוב.

תושבי המקום טוענים בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר ב'מכת גניבות' המבוצעת על ידי תושבי הכפרים הפלסטיניים הסמוכים, שחודרים לתוך העיר תוך עקיפת גדר האבטחה שמקיפה את העיר.

שרשרת הגניבות שהחלה לפני כשנתיים, המשיכה בתקופת הקורונה, אך לפי עדות התושבים "על גל נמוך", וכעת התופעה המדאיגה צוברת שוב תאוצה.

מדובר באזור שנמצא בבנייה, וכמות גדולה של פועלים פלסטינים חוצים מדי שבוע את גדר האבטחה אשר מקיפה את העיר, כדי לעבוד במקום, ועל פי החשד, חלק מהם אחראים ל'מכת הגניבות'.

על פי טענת התושבים, באזור לא הותקנו מצלמות אבטחה, ולכן המשטרה לא מצליחה לשים את ידיה על האשמים.

"ולא רק", טען ל'בחדרי חרדים' אחד העסקנים בעיר, "כל תושבי ביתר משלמים 'אגרת שמירה', בסכום של כ-40 ש"ח בחודש, אבל המאבטחים הדרוזים האמונים על אבטחת העיר בשבת 'מטעם העירייה', לא עוצרים את מכת הגניבות".

"מעניין לאן הולך הכסף שאנחנו משלמים. מדוע אין מצלמות אבטחה? מדוע אין מאבטחים שיודעים לתפוס את הפושעים", תהה העסקן בשיחה טעונה עם 'בחדרי חרדים'.

לדבריו, הפושעים מנצלים את חוסר המשילות במקום, וחוגגים באין מפריע. "באחד הבתים הם אפילו הדליקו מזגן והתיישבו לאכול פירות. הם פשוט לא מפחדים כי יודעים שאין מי שיסגור איתם חשבון".

"לאחרונה ישנה תחושה של חוסר ביטחון בקרב התושבים, וכבר מדברים על אפשרות של ייסוד ארגון 'שומרים' עצמאי, לנוכח אוזלת ידה של העירייה והמשטרה", הוא הוסיף ל'בחדרי חרדים'.

בתקופה הגניבות הקודמת הפורצים גם הטילו את אימתם על התושבים ברחובות הרב שך והאדמו"ר מויז'ניץ, אך עד היום טרם ברור האם הפועלים נשארים מערב שבת ויוצאים מחוריהם במהלך ליל שבת, או חותכים את גדר האבטחה בשבת, וכך נכנסים לעיר.

השוטרים מסרו הבוקר לתושבים כי התקרית נקלטה במצלמת אבטחה פרטית של בית ספר שממול מקום הפריצה, אך האיכות לא מספיק ברורה כדי לעלות על זהות הפורצים.

לפי תיאור המשטרה, ככל הנראה, חמישה פועלים פלסטינים הגיעו לאזור במהלך ליל שבת האחרון, אחד שימש בתור תצפיתן והשאר הלכו לבצע את השוד.

'בחדרי חרדים' פנה לקבלת תגובת מהמשטרה והעירייה, אך עד כה טרם התקבלו כאלה.

 

ביתר עילית משטרה עירייה פלסטינים גניבות ליל שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד