י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אמת ידועה

נשיא איראן היוצא מודה: "הממשלה לא תמיד אמרה אמת"

נשיא איראן היוצא הודה ביום ראשון כי מדינתו לעתים "לא סיפרה חלק מהאמת לאזרחים" במהלך כהונתו בת שמונה שנים, דבריו הם אקורד סיום רע עבור איראן, לאחר שנכשל כנשיא לחתום על הסכם הגרעין עם המעצמות

נשיא איראן היוצא מודה: "הממשלה לא תמיד אמרה אמת"
חסן רוחאני צילום: אמיר לוי, פלאש 90

נשיא איראן היוצא חסן רוחאני, הודה אתמול (ראשון) כי המשטר למעשה שיקר לאזרחים בשמונה שנות כהונתו.

דבריו של הנשיא חסן רוחאני, ששודרו בטלוויזיה הממלכתית, מגיעות כאשר גורמים בממשלתו נראו חסרי מעוף בחודשים האחרונים על רקע שורה של משברים הנעים ממגפת הנגיף הקורונה וכלה בבצורת מים שהציתו מחאות ציבוריות.

דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, אמר לעיתונאים בסוף השבוע כי וושינגטון עוקבת מקרוב אחר דיווחים כי כוחות הביטחון האיראנים ירו לעבר מפגינים אש חיה. "אנו תומכים בזכויות האיראנים להתאסף ולהביע את עצמם בשלווה וללא חשש מאלימות, ללא חשש ממעצר שרירותי של כוחות הביטחון", אמר פרייס.

לאחר שהופיע ימים ספורים קודם לכן בהרצאתו של המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי על כישלון איראן במשא ומתן עם ארה"ב והמערב לגבי הסכם הגרעין, דבריו של רוחאני על כך שהמשטר שיקר לאזרחים, בעצם מראים כי איראן בראשותו נכשלה בדברים חשובים, אין הסכם גרעין, הקורונה משתוללת, מים חסרים במחוזות שונים, האינפלציה משתוללת, שכר דירה עלה בטהרן בכ-40 אחוזים, הנשיא הנבחר אברהים ראיסי, בן חסותו של חמינאי, יושבע ביום חמישי הקרוב, אך הוא יהיה יותר קיצוני מחמינאי שנחשב לגורם מתון.

איראן נשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד