י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המאבק בגל הרביעי

רבע מיליון ישראלים הזמינו תור לחיסון ה-3; אלפים התחסנו אמש

בצל מספר המאומתים היומי הגבוה, מדינת ישראל פתחה אמש במבצע שלישי במספר של מתן חיסונים | ראשי המדינה כמו גם חברי כנסת ובכירים לצד אלפי אזרחים, יצאו אמש ונטלו את המנה | מאות אלפים כבר קבעו תורים ובקופות החולים נערכים להגביר את קצב החלוקה

רבע מיליון ישראלים הזמינו תור לחיסון ה-3; אלפים התחסנו אמש
אזרח מתחסן אמש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כרבע מיליון ישראלים בני 60 ומעלה קבעו אתמול תורים לקבלת מנת החיסון השלישית, וצפויים להתחסן בשבועיים הקרובים, למעלה מ-20 אלף כבר התחסנו.

ראש הממשלה בנט שוחח אתמול עם ראשי קופות החולים, ודרש להגביר את הקצב. "אנחנו צריכים לעמוד בקצב התחסנות גבוה פי עשרה ממה שראינו היום", אמר.

מ'כללית שירותי בריאות' נמסר על יותר מ-110 אלף מבוטחים שהזמינו תור לקבלת חיסון, ועל 17 אלף שכבר התחסנו אתמול. ב'מכבי' דיווחו על כ-75 אלף תורים שהוזמנו ועל 11 אלף שחוסנו בפועל. 'מאוחדת' דיווחה על כ-54 אלף תורים שהוזמנו, וב'לאומית' דווחו קרוב ל-20 אלף תורים שהוזמנו עד סוף היום. כמו כן דיווחו הקופות על אלפים רבים שכבר הספיקו להתחסן ביום הראשון של מבצע החיסון השלישי.

במקביל החל משרד הבריאות לפרסם אתמול פילוח של התחלואה לפי רמת ההתחסנות של החולים. על פי הנתונים החדשים, מבין כל מאה אלף ישראלים, ישנם 42.5 חולים קשה שאינם מחוסנים בכלל, 22.8 חולים קשה שהתחסנו רק במנת חיסון אחת, ו-9.4 חולים קשה שהתחסנו בשתי מנות חיסון. מדובר בפער עצום בין המחוסנים ללא מחוסנים, משום שרוב רובה של האוכלוסייה, במיוחד בגילאים המבוגרים, התחסנו פעמיים, ובכל זאת מספר החולים הקשה מקרב המחוסנים באופן מלא הוא פחות מרבע ממספר הלא מחוסנים שהתדרדרו למחלה קשה ל"ע.

התקווה היא שבימים הקרובים, לאחר שמנת החיסון השלישית תפעל את פעולתה, מספר החולים הקשים ירד משמעותית בעז"ה. באשר למספר המאומתים לפי החלוקה לקבוצות השונות, הפער נמוך בהרבה: מבין 100 אלף אזרחים בישראל ישנם 17 מאומתים ביום שלא התחסנו בכלל 4.6 מחוסנים חלקית, ו-12.3 מחוסנים באופן מלא.

גם כאן הפער עדיין נוטה לטובת המחוסנים לעומת הלא מחוסנים, ובנרמול לפי אחוז ההתחסנות באוכלוסייה הוא גדל עוד יותר, אבל אינו מתקרב לפער הענק לגבי התחלואה הקשה.

מספר החולים הפעילים עומד כעת על 18,368, כשמתוכם מאושפזים בבתי החולים 367 בני אדם. מצבם של 206 חולים מוגדר קשה, ומתוכם 43 במצב קריטי. 37 חולים מחוברים למכשירי הנשמה.

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד