י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תכלה שנה וקללותיה

בכירים מזהירים: סיכוי ממשי לסגר בחגי תשרי

במשרד הבריאות מחלחלת ההבנה שבמידה ששיעור התחלואה לא יתמתן ומספר החולים המאושפזים בבתי החולים ימשיך לטפס, ישראל עשויה למצוא את עצמה תוך מספר שבועות בסגר. "לכולם זה ברור שאם לא נצליח להשתלט על הסיפור הזה, נלך לסגר", כך אמר אתמול בכיר במשרד הבריאות

בכירים מזהירים: סיכוי ממשי לסגר בחגי תשרי
צילום אווירי מרחפן ערב חג סוכות בישראל צילום: שת"ף צלמות רחפן

בתום היום הראשון של מבצע החיסון השלישי. קיימת היתכנות שישראל עשויה למצוא את עצמה תוך מספר שבועות בסגר. ככל הנראה הסגר יתרחש בתקופת החגים, אך לא נקבע שהחגים הם המועד הספציפי להחלתו, במידה ויוטל. מנגד, גורמים אחרים במשרד הבריאות הכחישו שאופציית הסגר על השולחן. ד“ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, הכחישה שהיא מקדמת בימים אלו מהלכים שיובילו לסגר. כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

בינתיים במשרד הבריאות כבר סימנו את היעד הבא: ב'ידיעות אחרונות' דווח, כי בישיבת הקבינט הקרובה, שמועדה טרם נקבע, יבקש המשרד להקשיח את התו הירוק ולהחיל אותו גם על ילדים עד גיל 12, שמוחרגים ממנו כרגע, וכן להחיל אותו גם על מקומות בהם שוהים מתחת ל-100 איש. המשמעות: ילדים יצטרכו להציג תוצאות שליליות של בדיקות קורונה בכניסה לכלל האתרים שהכניסה אליהם מחייבת את התו – קניונים, מסעדות, בתי קולנוע וכו‘, וזאת מאחר שהם אינם מחוסנים.

נקודה מעודדת במיוחד הייתה ההיענות הנרחבת אתמול של בני ה-60 ומעלה, לקבלת מנת החיסון השלישית: על פי נתוני קופת חולים כללית, נכון לאמש 17,000 מטופלים התחסנו במנה השלישית, ועוד 110 אלף זימנו תור. במכבי, נכון לאותה שעה, כ-11,000 מבוטחים התחסנו במנה השלישית וזומנו קרוב ל-92 אלף תורים. במאוחדת חוסנו עד כה כ-4000 מהמבוטחים וכ-28 אלף תורים נקבעו, ואילו בלאומית חוסנו 500 וזומנו 15,000 תורים.

עיקר הביקוש לחיסונים נרשם בערים הגדולות, כאשר תל־אביב נמצאת בראש הרשימות. חיפה, תל אביב, פתח תקווה, ירושלים וראשון לציון מובילות את הביקוש בקופ“ח כללית. בקופ“ח מאוחדת מככבות ירושלים, רחובות, אשדוד, מודיעין ותל אביב; ובלאומית נתניה, תל־אביב, פתח תקווה, חולון וראשון לציון.

סוכות חגי תשרי קורונה ישראל סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד