י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עצרו את הצייד הסדרתי ומצאו עשרות חוגלות ובשר צבי ישראלי • צפו

לפני כשבועיים גזר בית המשפט הצבאי את דינו של צייד צבאים סדרתי | בתיעוד נראים חתיכות בשר מבותר של צבי ישראלי וחוגלות שנתפסו ביום המעצר של הנאשם • צפו

עצרו את הצייד הסדרתי ומצאו עשרות חוגלות ובשר צבי ישראלי • צפו
הצבי שנלכד צילום: מתוך הסרטון

בית המשפט הצבאי גזר את דינו של עבד אלסלאם מופיד אלעיסה, אשר הורשע בביצוע שורת עבירות ציד של צבאים ארץ-ישראליים, המצויים בסכנת הכחדה ממשית, משנת 2015 ועד לשנת 2020.

תיעוד החוגלות וחתיכות הבשר שנמצאו. קרדיט: דוברות מתפ''ש.

בין היתר הורשע בכך שבשלושה מקרים הוא צד יחד עם שותפו 21 צבאים.

התביעה הצבאית ביקשה להטיל על הנאשם עונש מאסר ארוך וחמור, שיהלום את חומרת המעשים ופגיעתם.

לאחר ששקל את נסיבות המקרה, החליט בית המשפט הצבאי בשומרון לגזור על הנאשם עונש של 20 חודשי מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 ש"ח.  זאת על עבירות של ציד ללא היתר (לא חוקי), פגיעה וסחר בערך טבע מוגן.

מבצע האכיפה הגלוי נגד הנאשם בוצע על ידי פקחי רשות הטבע והגנים ביחידת קמ"ט שמורות טבע במנהל האזרחי, ובשיתוף כוחות מהחטיבה המרחבית מנשה ומשמר הגבול. זאת בנוסף לפעילות אכיפה ומודיעינית מקדימה.

על פי כתב האישום, הנאשם צד באופן קבוע צבאים וחוגלות באמצעים שונים לרבות רובה ציד ומלכודת רגל. הנאשם נקט בין היתר בשיטה אכזרית בה תפס עופרים צעירים שהשמיעו קולות מצוקם שגרמו לאימותיהן להתקרב ואז ירה בהן.  ביום מעצרו בחודש אוקטובר 2020 נתפסו ברשותו 17 חתיכות של בשר צבי מבותר ו-14 חוגלות קפואות

צייד צבאים מאסר עונש תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד