ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"ליברמן עם כוס יין לבן"

יו"ר ש"ס אריה דרעי תוקף את התקציב שאושר: "ממשלת מדושני העונג"

בפתח ישיבת סיעת ש"ס, תקף יו"ר התנועה את התקציב שאושר היום בממשלה. דרעי כינה את הממשלה, "ממשלת מדושני העונג של בנט לפיד וליברמן" וציין כי מדובר ב"תקציב לבן" | דרעי גם התייחס לחגיגות של שרי הממשלה לאחר ההסכמות על התקציב: "ליברמן עם כוס יין לבן"

יו"ר ש"ס אריה דרעי תוקף את התקציב שאושר: "ממשלת מדושני העונג"
יו"ר ש"ס אריה דרעי צילום: באדיבות המצלם

בפתח ישיבת סיעת ש"ס בכנסת, תקף יו"ר התנועה, ח"כ אריה דרעי את התקציב שאושר הבוקר (שני) בממשלה ובו גזרות קשות על מעמד הביניים והמעמד החלש בישראל.

"היום ממשלת מדושני העונג של בנט לפיד וליברמן אישרה את "התקציב הלבן"", פתח יו"ר ש"ס במתקפה. "שר האוצר ליברמן מסתובב אל תוך הלילה במסדרונות הממשלה עם כוס יין לבן ורומס בדרך את האנשים החלשים ביותר בחברה, את נוסעי התחבורה הציבורית בפריפריה, את הקשישים והחולים שנזקקים לביקור רופא, ואת המשפחות ברוכות הילדים שלא יהיה להם לחם להביא הביתה בגלל הגזרות החדשות.

דרעי התייחס לגזרות בתקציב: "הם מטילים מס על משפחות ברוכות ילדים שקונות לכבוד שבת שתייה מתוקה, במקום להטיל מס על שתייה שמזיקה הרבה יותר כמו וויסקי וודקה יקרה יין לבן".

"המכנה המשותף לכל הגזרות והעלאת המיסים", אמר שר הפנים לשעבר, "הם מי שישלמו את המחיר, השכבות החלשות ואנשים שאין להם. הם מעלים את מחירי החשמל, מחירי התחבורה הציבורית, הלחם, מטילים מס על ביקור רופא, על שתיה מתוקה ועל מוצרים חד פעמיים. הם פוגעים גם בחקלאים במקום לקחת מאלה שיש להם ולהטיל מס עזבון, מיסוי על מוצרי יוקרה, ומס על רווחי העתק של חברות הענק".

"ולא רק זה", הוסיף דרעי עקיצה ל"ממשלה הלבנה", "עכשיו הממשלה רוצה שאנחנו אנשי הפריפריה גם נשלם להם על הזכות להיכנס למדינת תל אביב שלהם".

עוד אמר דרעי: "זו ממשלה שמנותקת מהעם והתקציב הוא נגד העם. זה התקציב הכי אנטי חברתי שעבר כבר שנים ארוכות". לדבריו, "רק אדם כמו בנט שמסוגל להתנתק מהמצביעים שלו ומכל ההבטחות שלו בלי להסתכל לאחור יכול לעמוד בראשות ממשלה שמעבירה תקציב כזה מנותק מעם ישראל ומהצרכים שלו".

דרעי הוסיף כי "הממשלה הזאת מחריבה היום את ההישגים הגדולים שהבאנו לפריפריה בכל השנים האחרונות, את תכנית הביטחון התזונתי שדאגה למצרכי מזון לאנשים החלשים ביותר בחברה, את הוזלת מחירי החשמל, את ההנחה בתחבורה הציבורית בפריפריה ואת ההשקעה הגדולה בפריפריה ובעידוד הצמיחה והפיתוח שם".

דרעי סיכם את דבריו ואמר: "נפעל בכל כוחנו לסכל את התקציב ואני מתחייב שגם אם חלילה הגזרות האלו יעברו, אנחנו נבטל אותם ביום הראשון כשנחזור לשלטון".

מוקדם יותר הגיב יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני ואמר: "התקציב שאושר היום בממשלה הוא תקציב רע!, הוא פוגע פגיעה קשה בחלשים, פוגע בנכים ובקשישים, פוגע בחקלאים, פוגע בנשים וגם לא עושה כלום לעשירים, סתם תקציב רע שלא מיטיב עם אף אחד. במקביל, אנחנו בודקים האם תקציבי החינוך התורני נפגעו, לעומת תקציבים אחרים".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הגיב על התקציב שאושר ואמר: " כלימה תכסה את פניהם של חברי הממשלה שהרימו ידם הלילה, בעד הקיצוצים והגזרות האכזריות נגד אזרחי ישראל ובעיקר צרכני הכלים החד-פעמיים. רבבות שיכורים מנסכים יין ואלכוהול שהורס את הבריאות ומסכן את שלום הציבור, ואיש לא "דואג לבריאותם". רק על ילדי ישראל המתוקים ששותים שתיה מתוקה זולה ממהרים להעלות מס ולהכביד את יוקר המחיה".

"זו הוכחה שאין להם שום כוונה לדאוג לבריאות העם אלא לכפות את משטר הדיכוי שלהם נגד האוכלוסיה הבריאה ביותר, נפשית ורוחנית. תארו לכם שהיינו מטילים מס על מאכלי טריפות ודבר אחר, המזיקים מאוד לבריאות, הייתה קמה התקוממות עממית נגד הכפיה".

ח"כ מאיר פרוש אמר בתגובה: "מוטב היה להישאר שנה נוספת ללא תקציב, למרות הבעייתיות הכרוכה בכך, מאישור תקציב מפוקפק ומרושע שכזה, הכולל קיצוצים, מיסים ורדיפה של השכבות החלשות במדינת ישראל באפס חמלה. עם זאת, נזכור שכבר בעוד שנה, באוגוסט, תהיה התגוששות מחודשת בכנסת על תקציב 2023. אין סיבה למסיבה".

תקציב המדינה אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד