י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתחיל ברגל שמאל?

ביקורת על הנשיא הרצוג: מחזק את הרב מלמד ותומך ברפורמים

למרות הבעת התמיכה ברפורמים וברצונם להתפלל בכותל המערבי, נשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג מביע תמיכה ברב אליעזר מלמד, שספג ביקורת קשה לאחרונה מצד גדו"י ורבנים | בעקבות תמיכתו של הרצוג ברב מלמד, מגיעה ביקורת של רבנים על כך שהנשיא מתערב בנושא הרגיש

ביקורת על הנשיא הרצוג: מחזק את הרב מלמד ותומך ברפורמים
הנשיא הרצוג בכנס בשבע השבוע צילום: פלאש 90

התבטאותו המסעירה של רב היישוב 'הר-ברכה' הרב אליעזר מלמד שתומך בזכות הרפורמים בכותל הדרומי, מקבלת חיזוק מנשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, שהביע את תמיכתו גם הוא בתפילת הרפורמים.

הרצוג התייחס למאמרו של הרב מלמד, שבו כתב כי יש לתת לרפורמים זכות להתפלל בכותל הדרומי ללא מחיצות, ואמר שהוא תומך בו על כך. הוא שיבח אותו ואמר שהאומץ של הרב מלמד מרשימים ומעוררי תקווה.

בכנס בשבע אמר הרצוג: "אני מבקש גם לשבח את הרב אליעזר מלמד שליט"א על עמדתו האמיצה, הישרה והפשוטה, במאבק על זכות מתפללים שאינם אורתודוכסים לקונן על בית המקדש".

"בליל תשעה באב בעזרת ישראל בכותל המערבי. אומץ לבו, יושרתו ודאגתו של הרב מלמד לעם היהודי, הם מרשימים ומעוררי תקווה", הוסיף נשיא המדינה ושיבח את הרב מלמד.

רבנים עמם שוחחנו ב'בחדרי חרדים' הביעו את תמיהתם מהתנהלותו של הנשיא הרצוג שמבקש להישאר ממלכתי. "לא היינו חולמים כי הנשיא הרצוג יתערב בנושא שאינו קשור אליו ויתמוך ברפורמים בכותל. אם כך הוא מתחיל ברגל שמאל, הוא הולך היישר בדרכי קודמו הנשיא ריבלין היוצא", אומר אחד מהם.

כזכור, הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר יצא במתקפה חריפה נגד הרב אליעזר מלמד ואמר כי "כל מי ששולח יד בכותל המערבי - ברור לי שלא ינקה. זה שריד בית מקדשנו. חלום של כל הדורות. עושים שם חילול השם. וכי חסר להם היכן להתפלל והיכן להשחית את דרכם". 

כך גם בטאון 'דגל התורה' - יתד נאמן תקף קשות את התנהלות הרב מלמד "אם יעלה ח"ו זממו של הרב מיש"ע, יפרצו לגמרי חומות הייחוס תחת רגלי הרפורמים עליזי ניצחון, ומדינת ישראל תוצף באלפי ממזרים ח"ו". 

הרב אליעזר מלמד יצחק הרצוג כנס בשבע כותל רפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד