י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
200 אנשי צוות

למרות התחלואה: אובמה יחגוג יומולדת 60 במסיבה המונית

ביקרות בארה"ב על הנשיא לשעבר ברק אובמה שמתכנן בעוד מספר ימים מסיבת יומולדת 60 עם מאות אורחים ואנשי צוות. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ביידן לא צפוי להשתתף

למרות התחלואה: אובמה יחגוג יומולדת 60 במסיבה המונית
ברק אובמה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

על פי דיווחים בארה"ב, ליום הולדתו ה-60 של הנשיא לשעבר ברק אובמה יגיעו כמעט 700 אורחים, וזאת למרות אזהרות של בכירים במשרד הבריאות האמריקאי מפני הסכנה שבהתכנסויות גדולות בגלל המגיפה המתגברת.

לנשיא ה-44 יהיו בסוף השבוע בביתו במסצ'וסטס לפחות 200 אנשי צוות שיספקו שירות ל-475 האורחים שהוזמנו. חלק מהמוזמנים יהיו אנשי תקשורת, פוליטיקאים, מפורסמים, ספורטאים, ומובילי דעת קהל, וכל זאת כאמור, בזמן שארה"ב מתמודדת עם הנגיף שמשתולל.

"זה הולך להיות גדול", אמר מקור אחד לאתר 'The Hill' על אובמה ויום ההולדת שלו שיחול ביום רביעי הקרוב. המסיבה תתקיים בשטח פתוח בנכס של אובמה השווה 12 מיליון דולר, ובגודל 30 דונם, כך על פי הדיווחים.

לאור הביקורת הקשה בארה"ב על המסיבה המתוכננת, האורחים מתבקשים  להתחסן ומבטיחים כי יהיה לאירוע "רכז קורונה" שיבטיח שכולם יקיימו אחר הוראות הבטיחות, כך על פי אתר 'Axios'.

המסיבה של אובמה מגיעה ימים ספורים לאחר שבכירי מערכת הבריאות בארה"ב פרסמו הוראות נוקשות בכל הנוגע להוראות הקורונה, בעקבות עלייה במקרים של גרסת הדלתא המדבקת מאוד. למרות שאובמה לא עובר על שום חוק, ניתן להניח שבמסיבות גדולות כמו הנוכחית, לא ניתן באופן ריאלי לקיים את ההנחיות שדורש ממשל ביידן.

פרנסיס קולינס, מנהל המכונים הלאומיים לבריאות, אמר ביום ראשון לרשת CNN כי "אנשים צריכים להשתמש בהיגיון בריא לפני קיום מפגשים גדולים".

"אם מדברים על מסיבה קטנה כמו שיש לי בבית לשישה או שמונה אנשים שכולם מחוסנים במלואם, אז אני לא מאמין שעלינו לשים מסכות כדי להיות אחד ליד השני", אמר קולינס, "אבל אם יש 100 אנשים, וכמובן, איך באמת תהיה בטוח לגבי מצב החיסון של כך האנשים?" הוא תהה.

הבית הלבן מסר לאתר 'Axios' כי הנשיא ביידן לא יהיה בין האורחים ביום הגדול של חברו אובמה. ביידן כזכור היה סגנו של אובמה בתקופת נשיאותו. "למרות שהנשיא ביידן לא יכול להגיע בסוף השבוע, הוא מצפה לפגוש את הנשיא לשעבר אובמה בקרוב ולקבל אותו כראוי למועדון מעל גיל שישים", אמר אחד הדוברים של הבית הלבן לאתר 'Axios'.

מטעמו של אובמה לא התקבלה תגובות למרות בקשה של מספר כלי תקשורת אמריקניים.

ג'ו ביידן ברק אובמה יומולדת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד