י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקבינט יכונס מחר

ראש הממשלה מכין את הקרקע לסגר ממושך בחגים

בשיחה עם השרים דיבר בנט על קצב התחלואה הקשה שמכפיל את עצמו בכל עשרה ימים ורמז לכך שייתכן ולא יהיה מנוס בסגר בחגים | "צריך לומר ביושר - תקווה זו לא תכנית עבודה"

ראש הממשלה מכין את הקרקע לסגר ממושך בחגים
שוטרים במחסום צילום: דוברות המשטרה

ברקע התחלואה הגבוהה, כשביממה האחרונה נספרים 2,441 מאומתים לקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (שני) כי ייכנס מחר את קבינט הקורונה, ולפי הדיווח, בנט מכין את השרים בממשלה לסדרה של הגבלות ואף לסגר אפשרי בחגים.

למרות ההכחשות בשבועות האחרונים של ראשי מערכת הבריאות על סגר מתוכנן בחגים, הערב מצוטטים ב'חדשות 12' דברים שאמר ראש הממשלה בנט לשרים ומהם ניתן להבין כי עם המצב הנוכחי ימשיך - לא יהיה מנוס מסגר בתקופת החגים.

לפי הכתבת דפנה ליאל, בנט מכין את הקרקע למעדים משמעותיים נגד התחלואה. "אנחנו רואים הכפלה בחולים קשה כל עשרה ימים", צוטט בנט. "היינו ב-50, עברנו למאה, כעבור עשרה ימים למאתיים, והצפי הוא שבעוד עשרה ימם יהיו 400 חולים קשה", הוסיף ראש הממשלה.

"קצב ההכפלה מדאיג" אמר בנט בהתייחסו למספר החולים קשה, והבהיר כי אם הוא יימשך, "נגיע בהמשך ל-800 ובעוד חודש ח-1600 חולים קשה".

עוד ציין בנט בפני השרים: "אנחנו עושים מאמץ גדול לעודד התחסנות, שוקלים להרחיב את החיסון השלישי לצעירים יותר ומקווים לראות בלימה". עוד אמר רה"מ, "צריך לומר ביושר - תקווה זו לא תכנית עבודה. אנחנו כרגע מתמידים בקו שנקטנו, ומקבלים החלטות בהתאם למדד של סך החולים קשה - מאושפזים, מונשמים, אקמו ועוד". 

הפרשנית הכלכלית קרן מרציאנו מדגישה כי הסגר אותו מתכננים ראש הממשלה ובכירי מערכת הבריאות יהיה קשה ולא פשוט, ולא מדובר בסגר קצר אלא ארוך ומשמעותי.

סגר קורונה נפתלי בנט חגי תשרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד