י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לווה במועל יד

הפגנה נגד ניאו-נאצי מאוקראינה שמטופל בבית חולים בארץ

מחאה נגד אשפוזו של בכיר בארגון ניאו-נאצי באוקראינה שמקבל טיפול בבית חולים בישראל, מספר פעילים חברתיים דוברי רוסית מחו נגד מתן טיפול לנאצים: "אנו עם ששרד את השואה, אין אנו יכולים להרשות לעצמנו לפגוע בזכר הנספים ובאלו שעדיין בחיים" אמרו מארגני המחאה

הפגנה נגד ניאו-נאצי מאוקראינה שמטופל בבית חולים בארץ
ההפגנה נגד הניאו נאצי צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים הפגינו פעילים חברתיים ליד בית החולים "אסותא" בתל אביב, לאחר שנודע ששם קיבל ארטיום מושנסקי, בכיר בארגון ניאו נאצי באוקראינה, טיפול רפואי.

במהלך ההפגנה יצאה ד"ר הדר מרום, סגנית בכירה למנכ"ל אסותא בתל אביב, אל המוחים ואמרה כי בית החולים מחויב לתת שירות לכל חולה שמגיע לקבלת טיפול, כך דווח בערוץ 20. מארגן המחאה, גיא סנדל מסר לתקשורת כי במהלך תיאום ההפגנה, המשטרה הודיעה לו שהמטופל הועבר מבית החולים אסותא למקום אחר.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ארטיום מושנסקי, בכיר בארגון נאצקורפוס - התומך בנאציזם, נורה באוקראינה ונפצע באורח קשה. הוא הוטס לישראל לצורך טיפול ומאושפז באחד מבתי החולים בישראל. חבריו הניאו נאצים ליוו את האמבולנס שבו נלקח לשדה התעופה, עם לפידים ובמועל יד לעבר הטיסה לארץ.

על פי הדיווח בכלי תקשורת רוסיים, ארטיום מושנסקי, אזרח אוקראיני ניאו נאצי קיצוני, אושפז בישראל לאחר שנורה ונפצע קשה. האיש בן ה-31 נורה בצווארו ב-30 ביוני בחרקוב שבמזרח אוקראינה. הוא נפגע בעמוד השדרה, ועד כמה שזה נשמע בדיוני אך אמיתי לחלוטין, ב-10 ליולי מושנסקי הוטס להמשך אשפוז בישראל - המדינה שהוא כה שונא ומתעב.

בתקשורת המקומית דווח כי בחשבונות ברשתות החברתיות של מושנסקי, אותרו פרסומים של תמונות עם צלבי קרס ושל מושנסקי מצדיע במועל יד, עם המילים: "עלינו לספק את קיום העם שלנו ואת העתיד עבור הילדים הלבנים", משפט שקשור לאחד הפרקים בספרו של אדולף היטלר "מיין קאמפף". בנוסף, על גופו של מושנסקי קעקועים שמזכירים מאד את צלב הקרס.

עיתונאי ובלוגר אוקראיני בשם אנטולי שארי כתב על ההטסה והאשפוז: "אולי בישראל לא הבינו מי הגיע אליהם?".

הפגנה ניאו נאצי אסותא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד