י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פגיעה איומה בפרטיות

היולדות חוששות מהמצלמות בחדרי הלידה ב'שיבא'

לצורך ההתמגנות ושמירה על בריאות צוותי הרפואה והמבקרים השונים הותקנו בראשית ימי התפשטות נגיף הקורונה מצלמות בחדרי הלידה ששימש יולדות שאומתו לנגיף. מצלמות אלו לא הוסרו, ועל פי דיווח מיוחד, הכיסוי שהותקן עליהן, לפחות בחדר אחד, נפל, והיולדות תועדו ללא ידיעתן

היולדות חוששות מהמצלמות בחדרי הלידה ב'שיבא'
חדר ניתוחים צילום: pixabay

בראשית ימי הקורונה הותקנו בחדרי הלידה של בית החולים שיבא מצלמות, תוך שהיולדות החולות בנגיף מעודכנות בדבר קיומן. כשמטרת התקנתן היא הצורך לוודא מי נכנס לחדר, על מנת למנוע התפשטות הדבקה.

בכתבה שפורסמה היום (שני) ב'חדשות 12' מתברר שבחדרי הלידה בבית החולים שיבא תל השומר, צולמו יולדות ובני משפחה, כאשר המצלמות שהותקנו כאמור לצורך מקרי קורונה הושארו במקום ולא הוסרו כמתבקש.

בשיבא אמרו בתגובה לדיווח ל'חדשות 12' שהמצלמות חלקן תקולות, והן בכלל כוסו, וכעת יש חדר אחד שכיסוי המצלמה נפל והוגשה תלונה בנושא לנציב תלונות הציבור. לצד ההרגעה שכל 48 שעות התוכן נמחק.

אך בדיווח צוטטו מומחים לפרטיות שמודאגים לפרטיות היולדות. כשעל פי הנטען המצלמות עדיין קיימות למקרה שתגיע יולדות שמאובחנת חיובית לקורונה.

בנוסף, גורמים חרדיים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מביעים תרעומת על כך שלא כל הנשים עודכנו, והדבר חמור מאוד, כשלצד הלכות הצניעות החמורות ליולדות על טהרת הקודש והצניעות, ישנה גם חוסר נעימות גדולה בקרב היולדות החרדיות שאינן סומכות על הנטען שהחומר נמחק באופן אוטומטי.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: במרכז הרפואי שיבא לא קיימות מצלמות המצלמות מטופלים בתוך חדרי הטיפולים בכלל ובחדרי הלידה בפרט! כל פרסום אחר הוא מוטעה ומטעה ואנו מצרים על מי שבוחר לפרסמו.

שיבא מצלמות אבטחה חדר לידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד