י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפיגוע על הספינה

כוחות קומנדו מתכננים לחסל גורמי טרור הנתמכים על ידי איראן

כוחות מיוחדים - קומנדו בריטיים, הגיעו בסוף השבוע למזרח התיכון, כדי להגיב באזור בו נהרגו איש ביטחון בריטי ואיש צוות רומני על ספינה שהופעלה על ידי צוות ישראלי

כוחות קומנדו מתכננים לחסל גורמי טרור הנתמכים על ידי איראן
צוללת, אילוסטרציה צילום: דובר צהל

מפקדים בריטים מכינים תוכניות תקיפה של כוחות מיוחדים של בריטניה נגד 'צוות טרור' הנתמך על ידי איראן שתקף מכלית ליד מפרץ עומאן שהופעלה על ידי צוות ישראלי.

מתקפת מל"טים איראניים, הביאה בסוף השבוע למותם של איש ביטחון בריטי ואיש צוות רומני, בתגובה כוחות מיוחדים בריטים, כולל מומחים מהשירות החשאי הבריטי, SAS וכוחות קומנדו כבר נמצאים באזור למשימת תקיפה, כך חושף ה'דיילי מירור' הבריטי.

הבריטים רוצים לחסל או ללכוד צוותי טרור בשירות המשטר האיראני, קצין מודיעין צבאי בריטי לשעבר אמר ל'דיילי מירור', כי "זה הגיע לנקודת מפנה שבה לא ניתן להתעלם מפעולות איראן". ביום שבת ה'דיילי מירור', חשף כי ההרוג הבריטי ששמו לא פורסם, היה חלק מצוות של שלושה אנשי ביטחון בריטיים ששמרו על הספינה שנפגעה מול חופי עומאן.

כזכור שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב אמר כי איראן היא זו שעומדת מאחורי תקיפת הספינה במפרץ עומאן ביום שישי. השר הוסיף כי "איראן צריכה לחדול מהתקפות מסוג זה. יש לאפשר לספינות לשוט בחופשיות ועל פי החוק הבינלאומי".

כזכור, במהלך התקיפה על הספינה, אשר נמצאת בבעלות ישראלית, נהרג אזרח בריטי, לצד אזרח מרומניה שנהרג גם כן. ראב אמר כי בריטניה מגנה את "התקיפה המכוונת של איראן" על הספינה, שבמהלכה נהרגו שני אנשי צוות, אחד מהם בריטי והשני רומני. לדבריו, התקיפה, שהתרחשה מול חופי עומאן, בוצעה על ידי כלי אווירי בלתי מאויש אחד או אולי אפילו יותר.

"אנו מאמינים כי התקיפה בוצעה במכוון, וכי היא מהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי על ידי איראן", אמר ראב. הוא הוסיף כי בריטניה עובדת עם שותפיה הבינלאומיים כדי לתכנן "תגובה משותפת" על מה שהוא הגדיר כ"מתקפה לא מקובלת". עוד הוסיף: "איראן מוכרחה לשים סוף למתקפות כאלה, כדי שכלי שיט יוכלו לנווט בחופשיות, בהתאם לחוק הבינלאומי".

קומנדו פיגוע איראן טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד