ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לאחר 15 שנה בכלא

דרמה במשפט זדורוב: ישוחרר למעצר בית

מכה לפרקליטות: לאחר 15 שנה בהן היה עצור, בית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי ניתן לשחרר את רומן זדורוב, שהואשם ברצח הנערה תאיר ראדה, בכפוף "למפקחים ראויים" | רומן ישוחרר באיזוק אלקטרוני לביתו, עד שתתקבל הכרעה במשפטו החוזר

דרמה במשפט זדורוב: ישוחרר למעצר בית
רומן זדורוב צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בית המשפט המחוזי בנצרת קבע הבוקר (שלישי) באופן דרמטי, כי רומן זדורוב, המרצה עונש מאסר עולם בגין רצח הילדה תאיר ראדה בבית הספר בקצרין לפני כ-15 שנה, ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים עד לגזר הדין במשפט החוזר בענייני. בית המשפט קבע מספר תנאים לשחרורו של זדורוב, ביניהם איזוק אלקטרוני.

מייד עם החלטת בית המשפט המחוזי ביקשה הפרקליטות עיכוב בביצוע החלטה והיא צפויה להודיע האם בכוונתה לערער לבית המשפט העליון. בקרוב צפוי להתקיים דיון נוסף בהחלטה.

בית המשפט העביר ביקורת על הפרקליטות וקבע כי "הטיעון שהשמיעה המדינה כי אין בראיות החדשות שהציגה ההגנה כדי להפחית מעוצמת הראיות המרשיעות, וכי אין כל סיכוי שראיות אלה יביאו לשינוי בתוצאות המשפט, הוא טיעון העומד בסתירה חזיתית לקביעת השופט מלצר בהחלטה על קיום משפט חוזר ועל כן, אין לקבלו".

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בנצרת כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב. קודם לכן, גורמים משפטיים בכירים העריכו כי בשל הזמן הרב שעבר, יהיה קושי רב לנהל את המשפט מחדש, ובטח להביא שוב להרשעתו שוב של זדורוב.

בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

בפרקליטות ציינו כי הצוות התבקש על ידי פרקליט המדינה לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת, על מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.

רומן זדורוב פרקליטות משפט חוזר מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד