י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הח"כ תקף בדיון

משבר הדיור: "ערבים וחרדים - כולם יודעים איפה הם לא יגורו"

על פי חוק החדש, יוקמו מתחמי בניה לציבור החרדי בסמיכות לשכונות מתחרדות קיימות או בערים חרדיות. ח"כ אורי מקלב דרש בדיון בוועדת הפנים, לקבוע בחוק הגדרות ברורות לצרכים החרדים ולהגדרות הציבור החרדי, "הציבור החרדי מעדיף לגור במקומות אשר תוכננו מראש לצרכים החרדיים"

משבר הדיור: "ערבים וחרדים - כולם יודעים איפה הם לא יגורו"
אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

מצוקת הדיור: ועדת הפנים של הכנסת קיימה אתמול (שני) דיון בהצעת חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור. על פי החוק המוצע יקוצרו ההליכים והבירוקרטיה בפרויקטים של בניה גדולים הכוללים בניה של מעל לאלף יחידות דיור לפחות, ועדות התכנון יוסמכו לזירוז ההליכים בפרויקטים גדולים.

במהלך הדיון התברר כי משרד השיכון דורש להטיל הגבלות לפיהם מתחמי דיור לציבור החרדי יבנו אך ורק בצמוד לשכונה קיימת בה לפחות חמישים אחוז מהתושבים המתגוררים הינם חרדים. חבר הכנסת אורי מקלב דרש לקבוע בחוק הגדרות מדויקות מי יכול להיספר כחרדי ולהציג הגדרות מדויקות לחוק זה. "כדי שיהפוך להיות חוק ישים ולא אות מתה בספר החוקים" אמר מקלב לחברי הכנסת.

במהלך הדיון בוועדה התנגדו חברי הכנסת מיש עתיד וממרצ גם להגבלה הזו ודרשו כי מתחמי הדיור לציבור החרדי יהיו אך ורק בערים החרדיות. מקלב תקף את חברי הכנסת והטיח בהם, "אתם רק מקדמים בניה ולא מאפשרים קידום פרויקטים גדולים לציבור החרדי, למרבה הצער אתם רק אומרים מה לא ולא מה כן, אתם לא מביאים פתרונות אמיתיים למצוקת הדיור החרדית. אנחנו נגור בכל מקום שנרצה בו, אך תמיד נעדיף מקומות שתוכננו לציבור החרדי" אמר מקלב בתקיפות.

"הערבים והחרדים הן שתי אוכלוסיות שכולם יודעים איפה הן לא יגורו, אבל אף אחד לא אומר איפה כן. אנו אזרחים שווי זכויות. אל תחשבו עלינו, תחשבון על עצמכם. מכיוון שלא מייעדים לחרדים מקומות דיור, אז הם מתגוררים בעפולה, בקריית אתא, ואחר כך חוששים מחיכוכים בין אוכלוסיות. בקריית גת וקריית מלאכי, שם נבנו שכונות חרדיות, יש הרבה פחות חיכוכים מאשר בין שכנים במגזר הכללי", העיר מקלב.

חרדים ערבים ח''כ מקלב משבר הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד