י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כבישים נחסמו לתנועה

שריפה משתוללת באזור שורש, בתים פונו. תיעוד

כוחות כיבוי גדולים בסיוע מטוסים מנסים להשתלט על שריפה שפרצה בשטח פתוח סמוך ליישובים שורש ושואבה | עשרות משפחות המתגוררות בקו הבתים הראשון פונו מבתיהן | חשש מהתפשטות האש בשל מזג האוויר | כביש 1 נחסם לתנועה בשני הכיוונים על ידי המשטרה, אך בהמשך הוא נפתח לאחר שהושגה שליטה על האש באזורים הקרובים לכביש | מתעדכן

שריפה משתוללת באזור שורש, בתים פונו. תיעוד
פעולות הכיבוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שריפה גדולה שפרצה היום (שלישי) בשטח פתוח על כביש 1, סמוך לשורש, הולכת ומתפשטת לכיוון היישובים שורש ושואבה בשל מזג האוויר הקיצוני השורר. למקום הוזנקו כוחות כיבוי גדולים בסיוע מטוסים בניסיון להשתלט על האש. מחשש להתפשטות, לוחמי האש החלו לפנות תושבים מקו הבתים הראשון.

לפי הערכות, כ-60 משפחות פונו עד כה מבתיהן. במידה ולא יצליחו לבלום את האש, מתוכננת פעולת פינוי לבתים נוספים. נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הגיע לזירת השריפה ומפקד על האירוע באופן אישי.

השריפה בכביש 1\\צילום: בט"ש וחירום

בכבאות והצלה מעריכים כי השריפה לא נגרמה בשל מזג האוויר, אלא בעקבות רשלות או הצתה. נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי אמר מוקדם יותר כי  "כנראה שמזג האוויר לא הצית את הדליקה, אלא מעשה ידי אדם".

בשל השריפה המשתוללת, החלה המשטרה לחסום צירי תנועה באזור. נכון לשעה זו כביש 1 חסום לתנועה משער הגיא לכיוון הבירה ובכיוון ההפוך, ממחלף חמד לכיוון תל אביב. כמו כן נחסמו מספר יציאות לכביש 1.

מכבאות והצלה מחוז ירושלים נמסר כי "סמוך לשעה 11:00 נתקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת יער המתפתחת באיזור שורש שואבה. תשעה צוותים ממחוז ירושלים וכן צוותים ממחוזות שכנים פועלים בשעה זו במקום לכיבוי השריפה".

לבקשת הכבאות, צוותי מג"ב פועלים בשעה זו לפינוי מטיילים מאזור היישוב בית מאיר. כמו כן, התקבל דיווח נוסף מאזרחים על שריפה קרובה לאזור הבתים ברחוב רימון ביישוב שורש.

שריפה שורש שואבה בית מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד