ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפסדים במיליארדי דולרים

השיטפונות בסין: מספר ההרוגים הרשמי - מעל 300

השיטפונות בסין: גורמים רשמיים במדינה העלו את מספר ההרוגים למעל 300, אחרי שבימים האחרונים דיווחו על 99 | עשרות עדיין נעדרים והנזק לשטחי החקלאות באזור נאמד בסכום אסטרונומי

השיטפונות בסין: מספר ההרוגים הרשמי - מעל 300
השיטפונות בסין צילום: מתוך הסרטון

מספר ההרוגים מהשיטפונות האחרונים במחוז חנאן עלה ל-302 החל מיום שני - פי שלושה מהנתון שדווח עליו בשבוע שעבר בהצפות האחרונות במרכז סין, ו-50 עדיין נעדרים, כך אמרו גורמים רשמיים.

בשיטפונות בסין נהרגו מעל 300 אזרחים זאת בעקבות כמות גשם שירד השנה, תוך שלושה ימים בלבד, וגרמו להרס ולמותם של תושבים ברכבות תחתית, חניונים תת קרקעיים ומנהרות, הנתונים מסמנים עלייה פי שלושה בהשוואה למספר ההרוגים שפורסם בשבוע שעבר, 99.

על פי הרשויות, 189 בני אדם נהרגו מהצפות ומפולות בוץ, 54 בהתמוטטות בתים ו-39 באזורים תת קרקעיים. שישה בני אדם מתו במנהרה בכביש מהיר, כ-250 רכבים פונו כשהם הרוסים. על פי דיווחים בתקשורת הסינית, הממשלה הקימה צוות שיבדוק את תגובות אנשי החילוץ, עם הטלת אחריות על האחראים לרשלנות.

השלטונות פחות התחברו לדיווחים מהמקום על ידי כלי תקשורת זרים. בשבוע שעבר, דובר משרד החוץ הסיני, ג'או ליג'יאן, האשים את ה-BBC בסיקור שלילי, וסימן את התאגיד כ"חברת שידור של חדשות מזויפות, שתקפה את סין, תוך סטייה רצינית מהסטנדרטים העיתונאיים".

סוכנות הידיעות AFP פרסמה כי חלק מהתושבים הקיפו את העיתונאים שלה בזמן שדיווחו על מנהרת תנועה שקועה במים בז'נגז'ו ואילצו אותם למחוק צילומים. על פי גורמים רשמיים, האסון הרס כמעט 250,000 דונם של גידולים. ההפסדים המשוערים היו כ-90 מיליארד יואן (14 מיליארד דולר). וכ-1.5 מיליון בני אדם פונו בגלל הגשמים וההצפות.

סין שיטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד