י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא יסולח

במשמרת של בנט ושקד: 40 מיליון ש"ח לרפורמים

מנפלאות התקציב: האגף ליהדות מתחדשת במשרד התפוצות יתוקצב בסכום של 40 מיליון ש"ח. דרעי בתגובה: "הרפורמים שחוללו חורבן והתבוללות נוראה ביהדות ארה"ב מקבלים הכרה ותקצוב ע"י ממשלת בנט-קריב-כהנא

במשמרת של בנט ושקד: 40 מיליון ש"ח לרפורמים
נפתלי בנט במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד ערכי היהדות והשכבות החלשות הוזנחו בתקציב שאושר אתמול (שני) בשעות הבוקר, לאחר יממה ארוכה של דיונים, מתברר כי ישנם גורמים אנטי דתיים שזכו לעדנה מיוחדת בתקציב המדינה החדש, שקידמו ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד, יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן.

עיתונאי 'מקור ראשון' וגל"צ ‏צביקה קליין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האגף ליהדות מתחדשת במשרד התפוצות יתוקצב בסכום של 40 מיליון ש"ח (!) מדובר במעין תשובה פרוגרסיבית לאגף לתרבות יהודית - שנשלט בידי גורמים בציונות הדתית".

עוד הוסיף וחידד: "חשוב לציין שהאגף החדש ישקיע בפעילות בישראל - ולא בתפוצות. בשורה חיובית עבור הארגונים בזירה זו. חדשות רעות למתנגדי הרפורמה".

בתגובה לדבריו כתב אריה דרעי בחשבון הטוויטר שלו: "‏רגע עצוב למי שזהותה היהודית של המדינה חשובה לו. הרפורמים שחוללו חורבן והתבוללות נוראה ביהדות ארה"ב מקבלים הכרה ותקצוב ע"י ממשלת בנט-קריב-כהנא. הציבור חכם ומזהה את הניסיונות לפגוע ביהדות המסורתית מבית אבא, זו ששמרה עלינו כעם מאוחד במשך הדורות. נמשיך להיאבק עליה למען עתיד ילדינו".

זו לא הייתה הפעם הראשונה שדרעי הביע את מורת רוחו מהתקציב, אתמול בישיבת הסיעה הוסיף דרעי ‏ותקף: "ממשלת מדושני העונג של בנט לפיד וליברמן אישרה את "התקציב הלבן". ליברמן מסתובב אל תוך הלילה במסדרונות הממשלה עם כוס יין לבן ורומס את החלשים בחברה הם מטילים מס על משפחות ברוכות ילדים שקונות לכבוד שבת שתייה מתוקה במקום להטיל מס על שתייה שמזיקה הרבה יותר כמו וויסקי, וודקה יקרה יין לבן".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב אף הוא לדבריו ותקף: "‏תחבורה ציבורית בשבת, תקציב ענק לפעילות התנועה הרפורמית בישראל, פגיעה בכשרות, פגיעה במשפחות ברוכות ילדים, קיצוץ בתקציבי החינוך הדתי והישיבות, ככה בנט "מקיים" את הבטחתו להקים ממשלה שתשים בצד נושאים במחלוקת ותעסוק רק בשיקום הכלכלה. בנט שם בצד רק את ערכי הימין והציונות הדתית".

רפורמים תקציב בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד