י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
במוות וחיים אין חברים

סיפור מפעים: הצ'יטה שרדפה אחרי בעל תשובה בג'ונגל

סיפור מדהים סיפר המשפיע רבי מיילך בידרמן בשיעורו אודות צ'יטה טורפת שרדפה אחרי שניים בג'ונגל ובאמצע התחרות אחד ביקש להשיג את השני בכדי שהצ'יטה תטרוף אותו ראשון. מה קרה בסוף? ומה הלקח שלמד מכך זה שניצל ונהפך לבעל תשובה?

סיפור מפעים: הצ'יטה שרדפה אחרי בעל תשובה בג'ונגל
צ'יטה בגן החיות התנ"כי בירושלים צילום: אהרן קרון - פלאש 90

בשיעורו השבועי של המשפיע הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן הנמסר במרכז 'אש קודש' בני ברק, קרא המשפיע להתעורר לקראת חודש אלול וסיפר סיפור בשם הגאון רבי חזקיהו קרלנשטיין על בעל תשובה עשיר גדול, שכשהוא שומע לשון הרע הכי קטן הוא מיד יוצא מחוץ לבית ולא משתתף בשיחה. 

המשפיע סיפר כששאלו את אותו בעל תשובה בוודאי שכך צריך לעשות, אבל איך זה שאתה מיד יוצא? איך אתה עושה את זה? אז הוא בתשובה סיפר כשהוא שהיה פורק עול, הוא נסע יחד עם השותף שלו לטייל בג'ונגל שם מסתובבים חיות טרף ברחוב. הם נסעו ביחד עם ג'יפ ובאמצע החליטו לצאת לטייל רגלית, תוך כדי החלה לדלוק אחרים צ'יטה, אתם יודעים מה זה צ'יטה? שאל המשפיע זה ממשפחת הנמרים חיה מאוד מסוכנת שרצה מאה עשרים קילומטר לשעה. היא מסוכנת מאוד היא טורפת בני אדם, סיפר ר' מיילך.

וכך הבעל תשובה והשותף שלו התחילו לרוץ מאימת הצ'יטה כשהבעל תשובה נמצא קדימה והשותף מאחור. תוך כדי ריצה אמר לו השותף לבעל תשובה תן לי להיות לפניך כי כשה'ציטה תבוא היא תאכל אותך ושתגיע אלי היא תהיה שבעה ואותי היא לא תאכל. השותף ממשיך ועונה לו "במוות וחיים אין חברים". אפילו שאני שותף איתך שנים רבות אבל אין חברים במוות וחיים אז אני רוצה להתקדם לפניך. 

מה שהיה בסוף שהשותף השיג אותו, ושניהם המשיכו לרוץ, והקב"ה האיר לבעל תשובה את עיניו כשיש פנייה שמאלה הוא החליט לפנות, הוא רץ שמאלה והצי'טה הסתכלה רק ישר והיא רצה אחרי החבר שלו השותף, הצ'יטה תפסה אותו על יד הגי'פ וטרפה אותו רח"ל והבעל תשובה נשאר חי. 

אותו בעל תשובה אמר דבר אחד נשאר לי מכל הסיפור הזה, שבמוות וחיים אין חברים, ולכן שאני שומע לשון הרע אפילו שאני נמצא עם חברים מיד אני יוצא בחוץ, זה צריך ללוות את האדם בכל דבר כשאדם מדבר באמצע התפילה ומגיע חבר הכי טוב לדבר איתו צריך לדעת זה מביא אסונות ואין חברים בזה. 

את דבריו סיים ר' מיילך ואמר "אנחנו מתקרבים לספרי חיים ושיש ספרים פתוחים שה' יעזור שנכתב רק לחיים ושלום וכאן אין חברים, צריך להתחבר רק עם חברים טובים ונדע לנצל את הזמן כמו שצריך". 

רבי אלימלך בידרמן צ'יטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד