י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סמוך לאיחוד האמירויות

משרד ההגנה הבריטי מדווח על תקרית ימית נוספת

לאחר הגינוי הבין-לאומי שספגה איראן מהמעצמות הגדולות בעקבות תקיפת הספינה שבבעלות ישראלית חלקית, מדווח בשעה האחרונה על תקרית נוספת במפרץ

משרד ההגנה הבריטי מדווח על תקרית ימית נוספת
אילוסטרציה צילום: pexels

‏משרד ההגנה הבריטי מדווח, על תקרית שמתרחשת בשעה זו (שלישי) מול חופי איחוד האמירויות, כלי שייט בסביבה קיבלו התראה שלא להתקרב לאזור.

רשות הסחר הימי בבריטניה מדווחת כי מתנהל "אירוע שאינו פיראטי במרחק כ-90 קילומטרים ממזרח לאיחוד איחוד האמירויות, בפוג'ירה, שם הותקפה ספינה בבעלות ישראלית בשבוע שעבר על ידי איראן.

בנוסף דווח, כי גורמים בריטים אומרים כי ספינה נפגעה ממטען. מקורות ימיים בריטים ביקשו גם מאוניות אחרות שלא להתקרב לאזור. דיווחים אחרים אומרים כי הספינה נמצאת בבעלות חברה מסינגפור. על פי הדיווחים, חיל האוויר של עומאן סורק את האזור.

כזכור שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב אמר כי איראן היא זו שעומדת מאחורי תקיפת הספינה במפרץ עומאן ביום שישי. השר הוסיף כי "איראן צריכה לחדול מהתקפות מסוג זה. יש לאפשר לספינות לשוט בחופשיות ועל פי החוק הבינלאומי".

כזכור, במהלך התקיפה על הספינה, אשר נמצאת בבעלות ישראלית, נהרג אזרח בריטי, לצד אזרח מרומניה שנהרג גם כן. ראב אמר כי בריטניה מגנה את "התקיפה המכוונת של איראן" על הספינה, שבמהלכה נהרגו שני אנשי צוות, אחד מהם בריטי והשני רומני. לדבריו, התקיפה, שהתרחשה מול חופי עומאן, בוצעה על ידי כלי אוירי בלתי מאויש אחד או אולי אפילו יותר.

"אנו מאמינים כי התקיפה בוצעה במכוון, וכי היא מהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי על ידי איראן", אמר ראב. הוא הוסיף כי בריטניה עובדת עם שותפיה הבינלאומיים כדי לתכנן "תגובה משותפת" על מה שהוא הגדיר כ"מתקפה לא מקובלת". עוד הוסיף: "איראן מוכרחה לשים סוף למתקפות כאלה, כדי שכלי שיט יוכלו לנווט בחופשיות, בהתאם לחוק הבינלאומי".

שר הביטחון בני גנץ התייחס אתמול (שני) לתקיפת הספינה 'מרסר סטריט' המיוחסת לאיראן, בה נהרגו שני אזרחים, אחד רומני ואחד בריטי ואיים להגיב על התוקפנות מצידה.

"איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל", אמר שר הביטחון.

בריטניה איראן איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד