י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רק דבר אחד יעבוד"

סגר בראש השנה? שרי הקבינט הביעו הסכמה

סגר הופך הערב לתרחיש סביר ושרי הממשלה אפילו כבר מכינים אותו. רוני נומה לשרים בקבינט: "רק סגר מיידי יעזור". איילת שקד: "הוא צודק". גנץ אמר כי "צריכים להטיל סגר בספטמבר"

סגר בראש השנה? שרי הקבינט הביעו הסכמה
סגר בבני ברק צילום: Miriam Alster/Flash90

פרויקטור הקורונה בנמל התעופה בן-גוריון, רוני נומה, אמר הערב (שלישי) במהלך דיון בקבינט הקורונה כי אין מנוס מללכת לסגר בתקופה הקרובה. כך דיווח ירון אברהם ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, רוני נומה אמר לשרים: "אני רוצה להגיד כאן בצורה ברורה - יש רק דבר אחד שיעבוד וקוראים לו סגר. רק סגר, שבמהלכו שני דברים: 1. התחסנות. 2. בונים תשתית בדיקות מהירות".

 "יש כאן רעיונות יפים", הוסיף נומה, "כל מיני פטנטים, זה יפה בתיאוריה. הם לא ברי מימוש. המבחן הוא מבחן המימוש האפקטיבי. השורה התחתונה ברורה".
 
שרת הפנים אילת שקד הסכימה עם דבריו של 'פרויקטור נתב"ג' ואמרה: "הוא צודק". שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי שאלה את נומה: "אז מה אתה מציע?". "סגר מיידי", ענה נומה. "יש רק צעד אחד ואין בלתו - רק סגר".
 
השרה שקד הגיבה: "הדרך היחידה היא אם תוך שבוע נחסן מיליון איש תוך שבוע. אם תוך שבוע לא נחסן - אנחנו בסגר". שר הביטחון בני גנץ אמר: "צריך להיערך ולהכין את הציבור לאופציה של סגר בספטמבר שהוא חודש שהפגיעה הכלכלית בו תהיה פחותה ולהאיץ את מאמץ החיסונים כדי לנסות למנוע אותו".

לדברי גנץ, "מערכת הביטחון מתגברת כוחות ותסייע במאמצים. גויסו השבוע מאות חובשים שיתגברו את קופות החולים. את התו הירוק והסגול צריך להחזיר כבר עכשיו ולצמצם מגעים".

קבינט הקורונה סגר רוני נומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד