י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הטליבאן מרים ראש

ליד בית שר הביטחון: פיצוץ אדיר הרעיד את בירת אפגניסטן

שר ההגנה של אפגניסטן הודיע "אני בטוח" לאחר פיצוץ אדיר ליד ביתו. פיצוץ שהוביל לירי כבד בין חמושי טאליבאן לבין צבא אפגניסטן 

ליד בית שר הביטחון: פיצוץ אדיר הרעיד את בירת אפגניסטן
לוחמים באפגניסטן צילום: pixabay

פיצוץ רב עוצמה ואחריו ירי כבד התרחש בבירה קאבול באפגניסטן, סמוך ל"אזור ירוק". אזור שבו נמצאים מבני ממשל ושגרירויות זרות, כך מסרו גורמים רשמיים.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי הפיצוץ נגרם כתוצאה ממכונית תופת, והמטרה כנראה הייתה מקום מגוריו של חבר פרלמנט. הפיצוץ אירע סמוך לביתו של שר הביטחון במדינה ביסמילי מוחמד. בציוץ בטוויטר כתב השר כי הוא "בסדר".

לאחר הפיצוץ חמושים התעמתו עם כוחות הביטחון האפגניים, אמר הבכיר. מבית החולים בעיר נמסר כי הם קיבלו מספר פצועים לאחר הפיגוע. אף קבוצה לא לקחה אחריות, אך הקבוצה היחידה שזורעת הרס באפגניסטן, היא קבוצת הטאליבן, ארגון טרור איסלאמי קיצוני שבימים אלה מנסה להחזיר לעצמה את השליטה באפגניסטן אחרי עזיבת ארה"ב את המדינה.

הפיצוץ, שהיה מעט אחרי השעה 20:00 שעון מקומי הגיע בזמן שמשפחות ובני נוער ישבו במסעדות ובתי קפה מקומיים. במסעדה אחת ניתן היה לראות את הסועדים בורחים מבעד לחלונות, מותירים אחריהם שולחנות עם מלא אוכל ושש בש.

הכבישים הראשיים של המרכז המסחרי בעיר, שאהר-נאו, היו מלאים ברכבים של אנשים שניסו לברוח מהאזור. עסקים ננטשו או נותרו עם קומץ בעלים בלבד.

דקות לאחר הפיצוץ מאות אזרחים בקאבול יצאו לרחובות וקראו "אלוקים הוא הגדול ביותר" כדי להביע את תמיכתם בכוחות הממשלה האפגנית והתנגדותם לטליבאן.

העימותים בין הכוחות האפגניים לטליבאן הולכים ומתעצמים ברחבי המדינה מאז תחילת חודש מאי, כאשר הטליבאן מנצל את השלבים האחרונים של נסיגת הכוחות הזרים בראשות ארה"ב לאחר כמעט 20 שנה במדינה.

אפגניסטן פיצוץ מכונית תופת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד