י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לרמטכ"ל כן לחיילים לא

האוצר אישר: מיליארד ש"ח בשנה לרמטכ"לים בפנסיה

שר הביטחון גנץ הגיע לסיכום עקרוני עם שר האוצר ליברמן בברכת ראש הממשלה בנט, ל"תוספות הרמטכ"ל" כסף שילך לפנסיה של אנשי הקבע. אך לחיילים הסדירים לא נשאר כסף "אי אפשר גם וגם" אומרים באוצר

האוצר אישר: מיליארד ש"ח בשנה לרמטכ"לים בפנסיה
בני גנץ\אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג/גרשון אלינסון, פלאש 90

על פי הדיווח של דני זקן ב'גלובס', המתווה עובר כעת ליבונים וניסוחים משפטיים וכלכליים, כדי לאפשר את הצגתו לבג"ץ. זאת, לקראת אישור ההסדר בממשלה בשבועות הקרובים. על פי ההסדר, מיליארד שקלים יחולקו לפנסיות תקציביות, בזמן שלחייל הפשוט לא נשאר כסף, והוא יאלץ להסתפק בפירורים.

ההחלטה היא חצופה, במיוחד לאחר ששר האוצר ליברמן התחייב בעבר להעלות את משכורות החיילים בשירות סדיר: ואמר "אנחנו צריכים להוכיח להם שאנחנו לא מעלים אותם רק על ראש שמחתנו, אלא גם על ראש תקציבנו". אבל כעת מתברר שההבטחה הזו לא תתקיים כמו שאר ההבטחות של ממשלת :עליית מחירים' וזאת עקב "מחסור במקורות תקציביים", דני זקן מדווח, כי ההסבר של מנכ"ל האוצר רם בלינקוב על הפרת ההבטחה להעלאת שכר החיילים. כי "אי אפשר גם וגם וגם". כלומר, אי אפשר גם להגדיל את תקציב הביטחון, גם להסדיר את תוספות הרמטכ"ל וגם להעלות את שכר חיילי החובה.

חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד', הגיב על כך, "‏ממשלת המושחתים ממשיכה. במקום לבטל סוף סוף את התוספות המחפירות האלו, שמקפיצות את הפנסיות התקציביות לשמיים, הם קובעים אותן בחוק. כבר לפני שנתיים העליתי את ביטולן על סדר היום, יחד עם צמצום או ביטול בכלל של הפנסיות התקציביות. ממשלה חזקה רק על חלשים. נאבק בחקיקה המופרעת הזו בכל הכח".

רמטכ"ל תוספת שכר חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד