י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התושבים מבוהלים

פיטסבורג: יהודים קיבלו מכתבים אנטישמיים עם איומים

מספר תושבים יהודים בפיטסבורג ארה"ב, קיבלו בימים האחרונים מכתבים אנטישמיים עם איומים בתיבות הדואר שלהם, המשטרה חוקרת

פיטסבורג: יהודים קיבלו מכתבים אנטישמיים עם איומים
מעטפה בדואר צילום: pixsabay

תושבים יהודים בפיטסבורג, קיבלו מכתבים בדואר עם איומים. על המעטפות הייתה כתובת החזרה "ביידן האריס פיטסבורג ת.ד. 15217".

לאחר פרסום הדברים בתקשורת המקומית, הגיבה שון ברוקוס, מנהלת הביטחון הקהילתי של הפדרציה היהודית בפיטסבורג: "אנו מודים לחברי הקהילה שדיווחו על כך במיידית לפדרציה, ואנו מתואמים באופן הדוק עם המשטרה בנושא" אמרה. המכתבים, לדבריה, מאיימים באופיים וקיימת חקירה משטרתית פעילה.

ברוקוס ביקשה מכל אחד בקהילה שקיבל מכתב כזה לדווח על כך לפדרציה ולמשטרה. "ככל שיותר אנשים ידווחו על המכתבים, כך החקירה תהיה חזקה יותר", אמרה.

המכתבים מטרידים מאד את תושבי פיטסבורג היהודים, בפיגוע הירי בפיטסבורג ב-27 באוקטובר 2018, נרצחו 11 בני אדם, מתפללים ושוטרים בבית כנסת 'עץ החיים', בפיטסבורג שבמדינת פנסילבניה.

הרוצח התבצר בקומה השלישית של בית הכנסת לאחר שרצח את המתפללים שהתפללו בקומת הקרקע ובמרתף של בית הכנסת. בזמן הירי שהו קרוב למאה מתפללים במקום, לאחר שהשתתפו באירוע ברית מילה שנערך בבית הכנסת, מה שהביא למקום יותר אנשים מהרגיל.

בנוסף באוקטובר 2019, 12 אנשי תנועת העליונות הלבנה נעצרו מאז הפיגוע בבית הכנסת 'עץ החיים' בפיטסבורג, חלקם בגלל קשירת קשר לטרור, תקיפות או איומים נגד הקהילה היהודית.

בנוסף למעצרם של 12 אנשי תנועת העליונות הלבנה, בוצעו שלושה מעצרים נוספים בגין ניסיון פגיעה ביהודים בשנת 2019, ביניהם שני מקרים על רקע אידיאולוגיה קיצונית אסלאמית, באחד מהם אמר התוקף כי היורה מבית כנסת "עץ חיים", רוברט באוורס, היווה עבורו השראה.

פיטסבורג מכתבים איומים ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד