י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נקברים ב'קברי אחים'

גולשים איראנים: "חמינאי עשה טבח קורונה"

איראנים רבים ברשתות החברתיות החלו להאשים בגלוי את המנהיג העליון עלי חמינאי ב"טבח קורונה" כי הוא לא אישר לקנות חיסונים מהמערב

גולשים איראנים: "חמינאי עשה טבח קורונה"
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

גורמי בריאות באיראן אומרים כי בתי החולים הגיעו לסף קיבולת לסייע לחולי קורונה, העיתון הרשמי של הממשלה Iran daily, פרסם כי בחלק מהמחוזות נקברים קורבנות קורונה בקברי אחים.

רופא בכיר בבית החולים הגדול מאסיה דנשווארי בטהראן אמר כי מספר המקרים הוא חסר תקדים, כל המיטות בבית החולים שלו מלאות ואין יכולת נוספת לטפל בחולים. "הסכר של מערכת הבריאות עומד להישבר" הזהיר. כך דיווח אתר Iran International.

איראנים רבים ברשתות החברתיות החלו להאשים בגלוי את המנהיג העליון עלי חמינאי ב"טבח קורונה", מאז אסר על רכישת חיסונים אמריקאים ובריטים בינואר האחרון.

איראן חיסנה עד כה עם כ-11 מיליון מנות של חיסונים רוסיים, וסיניים, וקצת מאד חיסונים מערביים שנרכשו באמצעות מנגנון של ארגון הבריאות העולמי ונתרמו על ידי יפן. אך עבור אוכלוסייה של 85 מיליון תושבים, המדינה עדיין רחוקה מלחסן אחוז ניכר מהאוכלוסייה.

העיתון Iran daily פרסם גם כי המגפה הגיעה לשלב שבו מספר המוות האמיתי חייב להיות יותר גבוה מאשר נתונים רשמיים שהודיעה הממשלה. סגן שר הבריאות, איראג' האריצ'י, הודה עוד קודם לכן כי מספר המקרים האמיתיים ומתים גבוהים ממה שמדווח במשרד שלו.

גורם בעיריית בטהראן מסר כי מספר ההרוגים היומי בבירה הגיע לממוצע יומי של 180. איראן דיווחה ביום שני על למעלה מ-400 מקרי מוות בפריסה ארצית, אך לטענת גורמי אופוזיציה, המספרים גבוהים עוד יותר.

איראן קורונה רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד