י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"המנהל של כל המנהלים"

בד"ה: המנהל המסור של בית יעקב למעלה מ-60 שנה נפטר

הרב אשר למל ארנרייך ז''ל, מנהל בית יעקב בבורו פארק במשך יותר משישים שנה, הלך לעולמו בבית חולים על שם הרמב"ם בניו יורק | היה מופקד על חינוכן של בנות ישראל בבורו פארק במשך עשרות שנים והיה לסמל ומופת בפי כל

בד"ה: המנהל המסור של בית יעקב למעלה מ-60 שנה נפטר
הרב אשר למל ארנרייך ז''ל צילום: באדיבות המצלם

מארצות הברית מגיעה הידיעה על פטירתו של הרב ארנרייך, שהיה בשנות התשעים לחייו, ונפטר אתמול בבית החולים הרמב"ם בניו יורק.

בית יעקב בבורו פארק נתפס במשך עשרות שנים על ידי אינספור אנשים כבית ספר הנושא את הדגל של חינוך הבנות לתורה ויראת שמים, אודות למסירות נפש המדהימה של הרב ארנרייך.

אתר Yeshiva world news, מדווח, כי הרב ארנרייך היה מחנך "שאין דומה לו", וכונה בפי כל "המנהל של כל המנהלים", מנהלים מבתי ספר אחרים התייעצו איתו תמיד לגבי עצות לבעיות שצצו אצלם במוסדות החינוך, יש אלפי בנות שחייבות לרב את חינוכן, הוא היה אחראי על החינוך במשך עשרות שנים של מעל 15,000 תלמידות.

הרב אשר למל ארנרייך נולד בשנת 1928 בעיר ברזנה הסלובקית. בשנת 1934 היגרה המשפחה לאמריקה, והוא נכנס ללמוד בישיבת תורה ודעת, ואחר כך עבר לבית מדרש עליון, משם הגיע לנהל באופן זמני את בית יעקב בהוראת הרב משה שר זצ"ל, אך לבסוף נשאר שם במשך 66 שנה. הוא לימד את הבנות של ניצולי השואה באותה תקופה, תקופה קשה בה התמודדו משפחות רבות עם זוועות השואה, והצליח לעזור לרבים מהמשפחות הללו.

הוא לימד אותן, והן האמינו בו. הן התבגרו, המשיכו הלאה, נולדו להן בנות משל עצמם. והוא לימד גם את הבנות, הוא לימד דור אחר דור. מכריו מספרים כי היתה לו שפה שהדור הצעיר הכיר, ושפה שהדור הקודם הכיר, וכך במשך השנים הוא התאים את עצמו לתלמידות.

הלווייתו תתקיים היום (רביעי) בבוקר בשעה 11:30 שעון מקומי בבית יעקב בבורו פארק.

בורו פארק מנהל בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד