י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הראשונים בעולם

במשרד הבריאות בוחנים חיסון שלישי לבני 40 ומעלה

אתמול התקיים דיון בנושא נתינת חיסון שלישי לבני 40 ומעלה, ובכירים במשרד נוטים לתמוך בכך. גורמים המעורים בנושא ציינו כי רה"מ נפתלי בנט שוקל הטלת הגבלות חמורות

במשרד הבריאות בוחנים חיסון שלישי לבני 40 ומעלה
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לפי המסתמן, רה"מ עדיין מעוניין להמשיך בקו שהוביל עד כה כלומר להפעיל את כל סוגי הפעולות לבלימת המגיפה שאינן הרסניות לכלכלה - ובמקביל לחסן במהירות האפשרית את הפגיעים לווירוס (בני 60 ומעלה) ואת הצעירים שעדיין לא התחסנו. בנט סבור כי אם קצב ההתחסנות יהיה מהיר מספיק, ומערכת הבריאות לא תגיע לסף אי ספיקה, המטרה תושג וניתן יהיה להימנע מצעדים קשים כגון סגר. כך דיווח הבוקר אריאל כהנא ב'ישראל היום'.

עם זאת, אם ההתפשטות לא תיעצר, יוחלט על צעדים רחבים יותר והגבלות חמורות יותר. ההתפתחויות הללו מגיעות לאחר שאתמול אותרו 3,839 מאומתים לנגיף, שהם 3.8% מכלל הנבדקים. בסך הכל נכון לאתמול בשעות הערב היו בבתי החולים 433 חולי קורונה מאושפזים, מתוכם 221 במצב קשה.

עוד קודם לכן, התחוללה דרמה של ממש בשמיים: בדיון שהתקיים אתמול בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, אושר להכניס 18 מדינות לרשימת היעדים שהחוזרים מהן מחויבים בבידוד (גם מחוסנים ומחלימים) ובהן מדינות פופולריות במיוחד כגון ארה"ב ויוון, ההחלטה אמורה היתה להיכנס לתוקף כמעט מיידי, ביום שישי, אך לאור התרעומת הציבורית הרבה יישומה נדחה בכמה ימים ל-1באוגוסט. כך למשל באל על הביעו זעם על ההחלטה ואמרו כי "ההחלטה מסכנת את עתיד החברה ועשויה לגרור הוצאה לחל"ת של למעלה מ-1,000איש".

חיסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד