ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מכמה סיבות

הראש"ל סיפר: "קראתי ליהודי תימן בדובאי לעלות לארץ לא מבין אותם"

בשיעורו השבועי ב'יזדים' התייחס הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, לביקורו בדובאי לפני מספר חודשים, ובמהלך דבריו הוא קרא לתימנים לעלות מדובאי לארץ ישראל מכמה סיבות חשובות | צפו

הראש"ל סיפר: "קראתי ליהודי תימן בדובאי לעלות לארץ לא מבין אותם"
הרשל"צ בביקורו בדובאי בשנה שעברה צילום: באדיבות המצלם

"בתחילת השנה ביקרתי בדובאי ונוכחתי לדעת שהקימו שם מקוה טהרה, אבל חם שם מאוד ואין גשם, מאיפה יביאו מי גשמים? הצעתי להם שיביאו משאית שלג מקנדה, אמרו: זה ייקח כמה שבועות! אמרתי: בינתיים שיקפיאו קוביות קרח גדולות וישתמשו בזה. לא חסר להם כסף, הם עשירים גדולים. ואכן כבר שהייתי שם הם פעלו כדברי, הביאו קרח, והזמינו שלג".

הרשל''צ בשיעורו השבועי.

הראשון לציון התייחס גם לתימנים שברחו מתימן בגלל המלחמה שם והגיעו לדובאי: "כשהייתי בדובאי ראיתי את הבעיה הזו של מעבר סירות בשבת, גם שם כל העיר מוקפת מים, אמנם אין זה מעיינות טבעיים אלא נעשו בידי אדם. יש שם כמה יהודים תימנים שהבריחו מתימן, הלכתי להתפלל אצלם וראיתי שאין להם מנין, אני הייתי עשירי".

אמרו לי, כבוד הרב, יש קהילה סמוכה שלא רוצים להביא לנו ספר תורה, תדבר איתם! אמרתי להם, כרגע אין לכם מנין, כמה יהודים נשארו בתימן? עוד שתי משפחות, תביאו אותם כדי שיהיה לכם מנין, ואז אדאג לכם. אני לא מבין איך אפשר בדרך קבע להתפלל בלי מנין.

"שאלתי אותם: אתם חמישה שישה אנשים, מה עשיתם בראש השנה וכיפור? אמרו שהביאו כמה חסידי חב"ד שהתנדבו להשלים להם מנין. אבל מה עם כל שבת? איך אפשר להתפלל בלי מנין וקריאת התורה?! קשה מאוד".

"באותה הזדמנות קראתי להם שיבואו לארץ, מה יש לכם לעשות שם? כאן ברוך ה' יש בתי כנסיות, בתי מדרשות, ישיבות קדושות, קהילות חשובות, למה הם לא עולים? הבנתי שהם מקבלים שם דירה והרבה כסף, כי יש לשלטונות עניין להראות שהם בסדר עם היהודים".

"אבל אף על פי שקשה להם מבחינה כספית, הם צריכים להתעלות, בגמרא (כתובות קי:) אמרו, כל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוץ לארץ דומה כמי שאין לו אלוה, חבל עליהם, הם יהודים יראי שמים שומרי תורה ומצוות, ויש להם מנהגים קדומים, כשעושים נפילת אפים בשחרית ובמנחה משתטחים על הרצפה, כמו שאנחנו עושים ביום כיפור באמירת "והכהנים והעם".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף דובאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד