י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסתורין במפרץ הפרסי

פרטים נוספים מדרמת החטיפה: "יש כאן 5 או 6 איראניים"

יממה אחרי התקרית המסתורית במפרץ הפרסי, סמוך לחופי איחוד האמירויות, נחשפים פרטים נוספים שמלמדים על הדרמה שהתחוללה באותן שעות

פרטים נוספים מדרמת החטיפה: "יש כאן 5 או 6 איראניים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

החוטפים שתפסו כלי שיט מול חופי איחוד האמירויות במפרץ עומאן אתמול, נטשו היום (רביעי) את הספינה. כך דיווח הצי הבריטי. בהקלטה מהרדיו של הספינה מתבררים חלק מהפרטים המסתוריים.

התקרית שתוארה על ידי פעולות הסחר הימי של הצבא הבריטי בבריטניה בלילה הקודם כ"חטיפה פוטנציאלית" - עוררה מחדש את החששות מהסלמה במזרח התיכון והסתיימה במסתורין.

רמזים למה שמתרחש על מכלית האספלט שהיתה תחת דגל פנמה, הנקראת 'אספלט פרינסס', החלו לצוץ עם פרסום הקלטת הרדיו של צוות הספינה, שהושגה על ידי חברת 'ארגוס מדיה' Argus Media, ופורסמה על-ידי סוכנות הידיעות AP. ניתן לשמוע איש צוות אומר למשמר החופים של איחוד האמירויות, כי חמישה או שישה איראנים חמושים עלו על המכלית.

"אנשים איראנים נמצאים על הסיפון עם תחמושת", נשמע אומר איש הצוות. "אנחנו עכשיו, נגררים, איננו יכולים לומר לכם בדיוק את המיקום שלנו". עדיין לא פורסם האם אנשי הצוות, שזוהו כהודים ואינדונזים, היו בסכנה.

בתוך כך שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, אמר היום (רביעי), כי בריטניה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם, יחד עם רומניה וליבריה, כדי לפעול נגד איראן בעקבות המתקפה הקטלנית על מכלית בשבוע שעבר, מיכלית בבעלות ישראלי, מתקפה שהביאה למותם של שני אזרחים, בריטי ורומני.

סוכנות הידיעות הרשמית של צבא עומאן מסרה אתמול, כי הצבא קיבל דיווחים על כך שספינת 'אספלט פרינסס' נחטפה ושיגר מיד מטוסי סיור ימיים וספינות "כדי לתרום לאבטחת המים הבינלאומיים".

בנוסף, סימנים אפשריים של בעיות החלו לצוץ באותו ערב, כאשר שש מכליות נפט מול חופי פוג'ירה הודיעו בערך באותו זמן באמצעות מערכת הזיהוי האוטומטי שלהם כי הם אינם תחת פיקוד, זה בדרך כלל אומר, כי כלי השיט איבד כוח ואינו יכול יותר לנווט, בדרך כלל מחבלה מכוונת.

איראן חטיפה איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד