י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השר הבכיר מתעלם מישיבות הקורונה

לפיד מגיב לביקורות: יש במדינת ישראל רה"מ אחד וקוראים לו נפתלי בנט

הערב מתפרסם כי שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד לא השתתף באף דיון של קבינט הקורונה, למרות שמחובתו להשתתף | נתניהו: "בזמן שבנט גורר את ישראל לסגר - לפיד בכלל לא מגיע לדיוני קבינט הקורונה" | מלשכת לפיד נמסר: "שר החוץ מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים"

לפיד מגיב לביקורות: יש במדינת ישראל רה"מ אחד וקוראים לו נפתלי בנט
שר החוץ, יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, שהוא גם ממלא מקום יו"ר ועדת הקורונה (בנט), לא השתתף באף דיון שנערך במסגרת קבינט הקורונה בה הוא מחויב מתוקף תפקידו להשתתף על פי חוק.

לפי הפרסום הערב (רביעי) של מיכאל שמש ב'כאן 11', ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד החליט שלא להשתתף בישיבות קבינט הקורונה, למרות שהחוק קובע שראש הממשלה החליפי, מתוקף סמכותו והאחריות הגדולה שיש לו על ההחלטות שמתקבלות, חייב להיות חבר בקבינט הקורונה.

עוד דווח כי לפיד נמנע גם להשתתף בישיבות שקשורות למשרד החוץ בו הוא מכהן, גם בדיונים מכריעים, כמו הדיון אתמול שקבע אילו מדינות יהפכו לאדומות והחלטות נוספות בנוגע לנתב"ג.

בכירים בממשלה מותחים ביקורת על לפיד, ונשמעים קולות לפיהם לפיד מותיר לכאורה את בנט "להתמודד לבדו מול הגל הנוכחי". עוד לדברי אותם גורמים "לפיד הוא ראש ממשלה של חצי מהממשלה הזו - והוא לא מגיע לישיבות", כך הביאה דפנה ליאל ב'חדשות 12'. 

נתניהו הגיב לפרסום ומסר: "בזמן שבנט גורר את ישראל לסגר - לפיד בכלל לא מגיע לדיוני קבינט הקורונה".

מלשכתו של לפיד נמסר: "בישיבות קבינט הקורונה נוכחים מטעמו של לפיד, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. שר החוץ וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים.

ככלל רצוי שבדיונים בטח בדיוני קבינט (קורונה או מדיני בטחוני) יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו ואנשי מקצוע".

בהמשך ולאור הביקורת הוסיף לפיד: "לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים "אתה ראש ממשלה חליפי" לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט. אני מגבה אותו לחלוטין, שותף להחלטות כשאני נדרש ומקבל עליי את האחריות הקולקטיבית כחלק מהיותי שר בממשלה".

יאיר לפיד קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד