כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
הבריטים ביצעו מעצרים

נחשף: איראן השתמשה בפרוקסי בתקיפת הספינה במפרץ

בבריטניה מתפרסמים פרטים נוספים על אירוע התקיפה האיראני על הספינה בבעלות ישראלית, בה נהרגו שני אזרחים אירופיים. לפי הפרסומים, מורדים חות'ים הם אלה שביצעו בפועל את מתקפת הרחפנים המתאבדים

נחשף: איראן השתמשה בפרוקסי בתקיפת הספינה במפרץ
מל"ט HERON MK II צילום: התעשייה האווירית

במתקפת הרחפנים המתאבדים על ספינה בבעלות ישראלית לפני עשרה ימים מול חופי עומאן, נהרגו שני אזרחים זרים, בריטי ורומני. המשמעות הייתה ביקורת חריגה מצד מדינות המערב על איראן, ותמיכה בישראל. היום מתפרסם בבריטניה כי האיראנים עשו שימוש בכוחות של המורדים החות'ים, שמשמים הזרוע של הרפובליקה האסלמית בתימן. לפי הדיווח, כוחות מיוחדים של הצבא הבריטי הגיעו אתמול (שבת) לתימן במטרה לשים יד על מבצעי המתקפה, כך דווח אתר Express.

הדיווח הזה מאמת דיווחים קודמים מה-30 לחודש יולי, אז פורסם כי חמושים שקושרו לאיראן, ריסקו שני מל"טים מתאבדים על סיפון הספינה אשר נמצאת בבעלות ישראלית, ובמהלך התקיפה נהרגו אזרח בריטי ואזרח רומני.

על פי הדיווח, המודיעין האמריקאי-ישראלי מאמין כי המל"טים שוגרו ממזרח תימן באמצעות GPS, לעבר המכלית, ומפעיל מקומי שהיה בקרבת מקום, השתלט על הקילומטר האחרון, כשהוא מכוון את המל"טים באמצעות מצלמה לגשר הספינה.

הספינה הותקפה מול חופי עומאן בים הערבי, כך נמסר אז משירותי הביטחון הבריטיים. בהודעה של רשות הסחר הימי בבריטניה נמסר לאחר התקיפה כי נחקר אירוע תקיפת ספינה בים הערבי מול חופי עומאן שהתרחשה בצפון מזרח לאי מסירה. המיקום כ-300 קילומטרים דרומית-מזרחית למוסקט - בירת עומאן.

התקרית התרחשה על רקע מתיחות סביב הסכם הגרעין שהמערב מנסה לקדם מול איראן, וככל שהמשא ומתן על חזרת ההסכם לא מתקדם בווינה. מאז הנשיא דאז דונלד טראמפ פרש באופן חד צדדי את אמריקה מההסכם בשנת 2018, אירעו שורה של מתקפות ספינות באזור שנחשדו כי בוצעו על ידי טהראן כנקמה על הסנקציות.

איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד