ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
משפיל גאים

המושל שהציק לחרדים, הסתיר נתוני תמותה, פגע בעובדים והתפטר

לאחר לחץ מבית וקריאה של הנשיא ביידן עם איומי הדחה של מחוקקים ממדינת ניו יורק, מושל ניו יורק התפטר. המושל שהיה מעורב בכמה שערוריות בשנתיים האחרונות, יורד מהבמה בקול ענות חלושה

המושל שהציק לחרדים, הסתיר נתוני תמותה, פגע בעובדים והתפטר
קואומו מודיע על התפטרותו צילום: דוברות משרד המושל

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הודיע ​​ביום שלישי כי הוא מתפטר מתפקידו, לאחר שהתובעת הכללית של המדינה טענה כי הוא פגע בעובדים, בכירים במפלגה הדמוקרטית כולל הנשיא ביידן קראו לו לפרוש מתפקידו.

הנשיא ביידן אמר לפני מספר ימים על קומואו: "הוא צריך להתפטר, אני מבין שהמחוקקים של המדינה עשויים להחליט אם להדיח, אני לא יודע את זה כעובדה, אבל הוא צריך לפרוש".

בחקירה שערכה תובעת המדינה, נמצא כי מושל אנדרו קואומו פעל בניגוד למצופה ממושל, ופעל לנקום במתלוננים נגדו, כך הודיעה התובעת הכללית של ניו יורק, שתמכה בקריאות שקראו לו להתפטר. "הראיות הללו חשפו תמונה מטרידה אך ברורה מאוד, מושל קואומו התנהג בצורה לא נאותה לעובדי מדינה הנוכחיים והקודמים, בניגוד לחוקים הפדרליים והמדיניים", כך אמרה מנהלת מחלקת התביעות הכללית של ניו יורק, לטיטייה ג'יימס.

ממצאי החקירה, המפורטים בדו"ח ציבורי בן 165 עמודים, הגבירו בימים האחרונים את הלחץ על המושל בן ה-63, שרק לפני שנה זכה לשבחים רבים, אך מסתבר שהמושל לא התנהג בצורה נאותה, ועוד היה מעורב בסקנדלים נוספים.

הימים הקשים של המושל הפורש החלו במרץ השנה, לאחר הרפובליקנים במדינת ניו יורק הודיעו על החלטתם לקדם הדחה נגד המושל כי המושל הדמוקרטי איבד "אמינות ואמון" ויש לו "חוסר יכולת להוביל" את מדינת ניו יורק על רקע האשמות על התנהגות בלתי הולמת וחוסר אתיקה, וגם בגלל הטיפול הכושל שלו לכאורה במגיפת הקורונה, כשהסתיר נתוני מוות של אלפי קשישים בבתי אבות.

מושל ניו יורק, אנדרו קומואו מתמודד עם בדיקה פדרלית על ניהול הממשל שלו על מקרי מוות מנגיף הקורונה הקשורים לבתי אבות. "היה לנו דו"ח שאמר כי המושל דווח על מקרי מוות סיעודיים בשיעור של עד 50%" אמר מנהיג המיעוט באסיפת מדינת ניו יורק, וויל ברקלי. "בפגישה פוליטית סודית עוזריו הבכירים אמרו שהם לא מדווחים על מקרי המוות בבתי האבות, בגלל שהם היו מודאגים מחקירה של משרד המשפטים בתקופת טראמפ, הם חששו מנפילה פוליטית".

מספר המתים בשיא מגיפת הקורונה שדווח במדינה היה כ-9,000 איש, אך המספר לא כלל את תושבי בתי האבות שמתו מהנגיף בבתי חולים, המספר זינק לקצת יותר מ-15,000 לאחר בדיקה של פרקליט המדינה. עוזרת בכירה של המושל הודתה כי הממשל הסתיר את מספר המתים בבתי האבות מהמחוקקים, מחשש שהמספרים ישמשו כלי ניגוח מצד ממשל טראמפ.

העוזרת הודתה כי הם הסתירו את הנתונים במכוון, "לאחר שממשל טראמפ החל לשאול שאלות, פוליטיקאים דמוקרטים ביקשו לקבל את הנתונים באוגוסט, ממש באותו זמן, הנשיא דאז דונלד טראמפ, הפך את זה לנושא פוליטי ענק", אמרה. היא הוסיפה כי "טראמפ התחיל לצייץ שהרגנו את כולם בבתי אבות," אמרה מליסה דרוזה.

באוקטובר 2020 אמר מושל ניו יורק אנדרו קומואו הפורש אמר כי הוא אינו רואה שום סיבה להביע התנצלות לקהילות החרדיות ברחבי ניו יורק.

"לא" אמר קואומו, במסיבת עיתונאים באלבני כאשר נשאל אם הוא מאמין שהתנצלות מתבקשת. "אני מצטער שהם מרגישים הפרעה, אני מצטער שהכל השתבש להם, הצרכים הדתיים שלהם שובשו, כמות קטנה של אנשים שיכולים להיות בבית הכנסת הוא שיבוש, כמות קטנה של אנשים שיכולים להיות בחתונה הוא שיבוש, פעולות בתי הספר שלהם שובשו. אני מצטער על זה" אמר קואומו. הוא המשיך, "באותו אופן אני מצטער על הקהילה הקתולית, והקהילה המוסלמית וכל השאר, אני מצטער שאנחנו עוברים את זה, אני מצטער שאנשים מתים, אני מצטער שהמדינה צריכה להטיל שיבוש על החיים שלכם, אני מצטער שאנחנו צריכים לסגור את העסקים שלכם דבר שיכול להביא לסגירת העסק".

החרדים זעמו בשנה שעברה על אנדרו קומואו בגלל מגבלות חדשות שהטיל על קהילות חרדיות בשכונות בברוקלין, תושבי המקום אמרו אז ל'בחדרי חרדים' כי "ההגבלות נאכפות רק אצל החרדים, בעוד אצל אוכלוסיות אחרות יש התעלמות מוחלטת מהפרת ההגבלות".

עוד מקרה מצער בין החרדים למושל ניו יורק. בנובמבר 2020 בית המשפט העליון בארצות הברית פסק לטובת 'אגודת ישראל' וקבע כי הכללים הדרקוניים של מושל ניו-יורק, אנדרו קומואו, נגד בתי כנסת, לא היו חוקיים.

מושל פיטורין הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד