י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האור בקצה המנהרה?

ניסוי בתרופה הישראלית לטיפול בחולים קשה יורחב לבי"ח נוספים

משרד הבריאות מתיר לבתי חולים ברחבי הארץ להשתמש בתרופה ישראלית חדשה לטיפול בחולי קורונה במצב קשה, זאת על רקע פיילוט שנעשה בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם דיווחו על נתונים מעודדים, כאשר חלק מהחולים קשה שקיבלו את התרופה - שוחררו לביתם

ניסוי בתרופה הישראלית לטיפול בחולים קשה יורחב לבי"ח נוספים
מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם צילום: רביב מיוחס

משרד הבריאות אישר לבתי חולים לטפל בחולי קורונה במצב קשה באמצעות תרופה ישראלית חדשה בשם "מזנקיור". החלטה זו התקבלה לאחר שבבית החולים רמב"ם שבחיפה השתמשו בתרופה הניסיונית בחודשים האחרונים ודיווחו על תוצאות טובות: 14 מתוך 16 חולים קשה שטופלו בתרופה - שוחררו מבית החולים. כך מדווח יואב אבן באתר 'N12'.

על פי הדיווח, הטיפול נמשך 4 ימים, לאחר מכן רוב החולים שוחררו לביתם יממה אחת בלבד לאחר סיומו. נתונים אלה אמנם פורסמו בעבר, אבל הבוקר דיווח יואב אבן כי משרד הבריאות אישר את הרחבת הניסוי לבתי חולים נוספים. בימים הקרובים יוחלט באיזה בתי חולים מדובר.

ד"ר שאדי חמוד, שהוביל את הניסוי בבית החולים רמב"ם, אמר למערכת N12: "מדובר בהתפתחות מצוינת, כי מהניסיון שלנו אם תופסים את החולים הקשים בזמן אז הסיכוי להציל אותם עולה באופן דרמטי עם התרופה הזאת. אני משוכנע שלפחות חלק מהחולים שטיפלנו בהם בתרופה, היו מתים בלעדיה"

במשרד הבריאות מסבירים כי התרופה עשויה מתאים מזנכימליים, שמופקים מרקמת שומן של תורמים בריאים. פעילותם של התאים המזנכימליים נועדה להגביר את יעילות תאי הגוף של החולה תוך שמירה על בטיחותם. לאחר הזרקתם לגוף החולה, התאים המזנכימליים מגיעים לריאות ופועלים להפחתת הדלקת שנגרמה עקב ההידבקות בנגיף הקורונה. התרופה מסייעת גם בשיקום הרקמה ובהקלה על תסמינים הנשימתיים שונים.

קורונה תרופה משרד הבריאות בית החולים רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד