כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הנגיף קם לתחיה

ח"כ גפני מגיב על 'הכלת המתים' של שקד

יו"ר יהדות התורה התייחס הבוקר לדבריה של שרת הפנים על אסטרטגיית הממשלה ביחס לקודמתה בכל הקשור להתמודדות מול הנגיף: "התפקיד של העומדים בראשות הממשלה זה להציל אנשים ולא להסביר את מותם"

ח"כ גפני מגיב על 'הכלת המתים' של שקד
משה גפני צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב הבוקר (רביעי) להתבטאותה של שרת הפנים איילת שקד על כך שצריך לחיות לצד הקורונה "ולדעת להכיל גם מתים".

גפני טען בתגובה ל"התבטאות האומללה" כי "התפקיד של העומדים בראשות הממשלה זה להציל אנשים ולא להסביר את מותם".

לדבריו, "אצל נתניהו הקורונה נכחדה, ואצל בנט וליברמן זה התפרץ ביתר שאת. 'החיים והמוות ביד הלשון'".

כזכור, שרת הפנים איילת שקד אמרה אמש במהלך ראיון ל'חדשות 13' כי האסטרטגיה של הממשלה הנוכחית בהתמודדותה מול נגיף הקורונה - היא לחיות לצד הקורונה: "לדעת גם להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים".

השרה שקד אמרה כי הממשלה התמודדה כנדרש עם ההתפרצות המחודשת של הנגיף: "בכלל לא הייתה שאננות. לא הייתה חוסר הבנה. הבנו מהרגע הראשון, ברגע שהייתה ההתפרצות בבנימינה ובמודיעין הבנו יפה מאוד לאן אנחנו הולכים. אבל לקחנו החלטה שהיא לא פשוטה, אבל החלטה אסטרטגית: לחיות לצד הקורונה, בהבנה שיש חיסונים"

כשהמראיינים תהו מה הפירוש "לחיות לצד הקורונה" כשמאות חולים קשים מאושפזים בבתי החולים ועשרות נוספים נפטרו מתחילת השבוע – ענתה שקד: "לדעת גם להכיל חולים קשים, וגם להכיל מתים, כי זה מגפה ובמגפה אנשים מתים. זה קורה כרגע בכל העולם".

"הנקודה זה אי ספיקת מערכת הבריאות. כמובן, ההחלטה צריכה להתקבל קודם, אנחנו מכירים את הגרפים, אנחנו יודעים לקבל את ההחלטה קודם", ציינה שקד.

"אבל אני חוזרת ואומרת", אמרה השרה, "שהאוכלוסייה תלך ותתחסן, גם בני ה-12 עד ה-16. כרגע אחוזי החיסונים נמוכים".

השרה אמרה גם: "אנחנו כל שבוע עושים הערכת מצב. בינתיים צפינו יפה מאוד את הנתונים קדימה".

כשנשאלה על "דיבורים" לגבי מחסור בחיסונים נגד הנגיף, היא ענתה: "יש מספיק חיסונים. הדיבורים לא נכונים. אני אומרת חד משמעית: יש מספיק חיסונים. מי שמדבר בתקשורת שאין - טועה ומטעה".

משה גפני קורונה אילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד