כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"ביום פטירת רבו"

מנתניהו עד כהנא: המערכת הפוליטית סופדת לרב צוקרמן

הלילה הגיעה הידיעה המרה על פטירתו של הרב יהושע צוקרמן, מבכירי רבני ישיבת 'הר המור' לאחר מחלה קשה - במגזר הדתי לאומי אבלים על לכתו: "מורשתו וספריו עוד ימשיכו להדהד לדורות רבים של תלמידים" | גם יו"ר האופוזיציה ספד: "מהרבנים החשובים בציונות הדתית; תמיד היה מאיר פנים לכל אדם"

מנתניהו עד כהנא: המערכת הפוליטית סופדת לרב צוקרמן
ישיבת 'הר המור' צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

אחרי שהלך לעולמו עקב מחלה קשה, הבוקר (רביעי) הציונות הדתית התעטפה באבל על לכתו של הרב יהושע צוקרמן, מבכירי רבני ישיבת 'הר המור' - בין הישיבות הבולטות במגזר.

"‏הרב יהושוע צוקרמן זצ"ל היה מגדולי מעבירי השמועה ומרביצי תורת ארץ ישראל של מרן הרב קוק זצ"ל", ספד יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'. "ולפלא שהוא נלקח לבית עולמו ביומו של רבו, ג' אלול".

"תלמיד חכם רחב אופקים ובעל מחשבה עצמאית שהיה מחובר ברמח אבריו ושסה גידיו למציאות הארצישראלית המתחדשת בכל מרחביה. ברוך דיין האמת", הוסיף.

גם יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ספד לרב: "‏שמעתי בצער על פטירתו של הרב יהושע צוקרמן, מהרבנים החשובים והמשפיעים בציונות הדתית. ‏פגשתי אותו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מהמחוייבות הגדולה שהייתה לו לארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל".

"תמיד היה מאיר פנים לכל אדם. אני משתתף בצער משפחתו, רעייתו מלכה, ילדיו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך. ברוך דיין האמת", הוסיף נתניהו, וגם ראש העיר ירושלים ספד לרב: "שמעתי בצער רב על פטירתו של הרב יהושע אברהם צוקרמן. הוא פעל מירושלים שהייתה חשובה לו מאוד וגידל דורות של תלמידים כאן בעיר".

'הייתה לנו הזכות שאיש תורה ואמת כמו הרב צוקרמן חי בתוכנו. מורשתו המיוחדת וספריו עוד ימשיכו להדהד לדורות רבים של תלמידים", מסר לאון.

שר הדתות מתן כהנא: ‏"שמעתי בכאב על פטירתו של הרב יהושע צוקרמן זצ"ל. לצערי לא זכיתי להכירו אך שנים רבות של הרבצת תורה העמידו לו תלמידים רבים אשר דיברו בשבח תורתו והגותו".

ביום פטירת הרב קוק זצ"ל נתבקש לבית דין של מעלה-תורת הרב הייתה מפעל ואהבת חייו. תנחומי לבני המשפחה וישיבת הר המור. יהי זכרו ברוך", הוסיף.

"זכויות אין ספור וחוכמת התורה אין קץ היו לרב צוקרמן זצ"ל", התייחס גם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן. "אנו נוסיף גם מעלה מדהימה של חיבור מיוחד לעולים לארץ".

הרב אברהם צוקרמן ביבי נתניהו בצלאל סמוטריץ מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד