כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחסור חמור בעקבות הקורונה

צבא בריטניה נערך לגייס כאלפיים אנשי מילואים שישמשו כנהגי משאיות

צבא בריטניה מתעתד לגייס כאלפיים אנשי מילואים שישמשו כנהגי משאיות שישנעו אספקה לכל רחבי הממלכה בעקבות מחסור חמור בנהגים בגלל ההתפרצות המחודשת של הקורונה

צבא בריטניה נערך לגייס כאלפיים אנשי מילואים שישמשו כנהגי משאיות
משאיות. אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות המחסור בנהגי משאיות נערך צבא בריטניה לגיוס כאלפיים אנשי מילואים שישמשו כנהגי משאיות לשינוע אספקה ברחבי הממלכה וזאת לנוכח המחסור החמור במספר הנהגים והמשאיות

ה'דיילי מייל' הבריטי מדווח, כי בממשלה מכחישים שיש כוונה להכניס את הצבא לשירות של אספקת מזון, אפילו באופן זמני. על פי הדיווח שנטען כי הוא מתבסס על מקורות בכירים בצבא הבריטי, הממשלה שוקלת ברצינות את האפשרות, בגלל המחסור החמור שנוצר בנהגים ובמשאיות.

כבר לפני כחודש הוציא איגוד נהגי המשאיות בבריטניה הודעה לפיה יש חוסר של כ-100 אלף נהגים בממלכה הבריטית. זאת, בגלל שרבים מהנהגים עזבו את בריטניה לפני ואחרי הברקזיט, ופנו למדינות החברות באיחוד האירופי, אם משום שאין להם אזרחות בריטית, ואם משום שהם מעדיפים לעבוד במדינות החברות באיחוד שבהן יש תנועת משאיות למרחקים גדולים יותר.

המשבר העמיק בשבועות האחרונים בגלל ההתפרצות המחודשת של הקורונה, כשמצד אחד החיים נמשכים כרגיל והדרישה לאספקה אינה נפגעת בגלל ההתפרצות, ומאידך נהגים רבים נאלצים להיכנס לבידוד לאחר שבאו במגע עם חולים מאומתים, או שנמצאו בעצמם מאומתים לקורונה. מצב זה יצר מחסור של אלפי נהגים נוספים.

לאחרונה כבר אישרה הממשלה הבריטית הקלות מיוחדות, והודיעה כי נהגים יוכלו לעבוד במשמרת של עשר שעות, במקום תשע שעות. מדובר בהקלה זמנית שמטרתה להוסיף שעות תנועה של משאיות וממילא גם לסייע באספקה הסדירה, אבל המציאות מוכיחה שההקלה אינה מספיקה, כך לטענת ה'דיילי מייל'.

בדיווח נאמר גם כי אלפי נהגים כבר לומדים נהיגה במשאיות ומבקשים לקבל רשיון נהיגה למשאיות כבדות, אבל מדובר בתהליך שדורש זמן, ומספר מורי הנהיגה המלמדים נהיגה במשאית אינו מספיק כדי לספק את הביקוש בלוח הזמנים הנדרש, כך שהמשבר צפוי להימשך ואולי אפילו להחריף מעט בתקופה הקרובה, עד שיהיו מספיק נהגים ומספיק משאיות כדי לעמוד בדרישות של שרשרת האספקה ברחבי הממלכה.

לעת עתה בריטניה לא ממהרת לפנות לעזרת הצבא שיכול לגייס בתוך ימים אחדים אלפי נהגים ולסייע בהמשך האספקה עד להכשרתם של נהגי המשאיות החדשים. ייתכן שהממשלה הבריטית שוקלת להעניק לנהגים אישור לעבוד במשך 11 שעות, וכך להקפיץ את שעות הנהיגה במשאיות הקיימות בבריטניה בעשרה אחוזים נוספים, תוספת שבוודאי תסייע באופן משמעותי להפחתת הלחץ.

משאיות קורונה צבא בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד