כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תוצאות מפתיעות

בבית החולים בדקו: מהי יעילות המנה השלישית בקרב 100 המתחסנים הראשונים

בבית החולים שיבא ערכו בדיקות סרולוגיות לבני 60 ומעלה שקיבלו את מנת החיסון השלישית, וגילו כי ישנה עלייה משמעותית ברמת הנוגדנים בגופם. מהתוצאות עולה כי מתוך 100 נבדקים, 98 מהם פיתחו רמת נוגדים גבוהה לאחר שבוע, לפחות כמו לאחר קבלת מנת החיסון השנייה

בבית החולים בדקו: מהי יעילות המנה השלישית בקרב 100 המתחסנים הראשונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

נמצאה עלייה משמעותית ברמת הנוגדנים בגופם של בני 60+ שקיבלו את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה. כך פורסם הערב (רביעי) לאחר בדיקה שנערכה בבית החולים שיבא, כאשר ערכו בדיקות סרולוגיות ל-100 נבדקים, ו-98 מתוכם פיתחו רמת נוגדים גבוהה לאחר שבוע.

על פי הדיווח של קטי דור ב'כאן 11', 10 ימים לאחר תחילת מבצע החיסון השלישי, ערכו בבית החולים שיבא בדיקות סרולוגיות לבני 60+ שקיבלו את מנת הדחף – וגילו עלייה משמעותית ברמת הנוגדנים בגופם. מהתוצאות עולה כי מתוך 100 נבדקים, 98 פיתחו רמת נוגדים גבוהה לאחר שבוע, לפחות כמו לאחר קבלת המנה השנייה. שני הנבדקים האחרים ייבדקו כדי לראות אם יגיעו לרמת נוגדים גבוהה לאחר יותר משבוע.

אומנם מדובר ב-100 נבדקים ראשונים בלבד, אך מכיוון שישראל היא הראשונה בעולם שהחלה בחיסון שלישי, קיימת חשיבות לכל בדיקה שמבוצעת.

דור דיווחה גם כי הנתונים הללו יוצגו מחר לחברי הצוות לטיפול במגפות, שיקיים דיון על האפשרות לתת חיסון שלישי מגיל 40. עם זאת, צריך עדיין לבדוק את הקשר בין רמת הנוגדנים הגבוהה לחיסוניות גבוהה. נתונים הראו כי אכן היה קשר בין הדברים בחיסון השני, והתקווה היא שכך יהיה גם במנה השלישית.

כזכור, אתמול פורסם כי ממחקר שנערך בבית החולים בילינסון עולה כי החיסון השלישי נמצא יעיל עבוד מדוכאי חיסון, והכפיל את מספר מושתלי האיברים שפיתחו נוגדנים נגד קורונה. ממצאי המחקר מתייחסים למושתלי לב, ריאות וכליה המטופלים בבית החולים.

קורונה חיסון שלישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד