כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"שיהיה ההרוג האחרון"

בית שמש: מיצג מחאה באתר בו נהרג פועל בניין

באתר הבנייה בבית שמש בו נהרג השבוע פועל בניין, נערך מיצג מחאה, על חוסר הפיקוח באתרי בנייה שם נהרגים כל שנה פועלים רבים. בשבוע הבא תתקיים הפגנה נגד המצב: "קוראים לשרת הכלכלה אורנה ברביאי ולסגנה יאיר גולן, לקחת אחריות על הנושא ולדאוג שההרוג השבוע יהיו ההרוג האחרון בענף הקטלני והלא מפוקח הזה"

בית שמש: מיצג מחאה באתר בו נהרג פועל בניין
מיצג המחאה במקום התאונה בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

בעקבות מותו של העובד מחמוד אלטוס ז"ל, שנהרג השבוע באתר בנייה - בפרויקט "סוהו על הפארק" בבית שמש, הגיעו פעילי תנועת 'מעגלי צדק' למקום התאונה והקימו מיצג זיכרון ומחאה עם תמונתו של ההרוג.

הפעילים עשו זאת במחאה על הקטל הרב הקיים בענף הבנייה בישראל, עם 7 הרוגים רק בחודש וחצי האחרונים ו-21 מאז תחילת השנה.

המיצג נועד ליצור מודעות וחשבון נפש ציבורי, וכן להבליט את המחיר הכבד של חוסר הפיקוח על הבטיחות בענף הבנייה בישראל. שעיה שלוס, פעיל מעגלי צדק שלקח חלק בפעילות הלילית: "אנו קוראים לשרת הכלכלה אורנה ברביאי ולסגנה יאיר גולן, לקחת אחריות על הנושא ולדאוג שההרוג השבוע יהיו ההרוג האחרון בענף הקטלני והלא מפוקח הזה. זאת על ידי הרחבת שרשרת האחריות הפלילית, הגדלת מספר מפקחי הבטיחות וחקירה מעמיקה של התאונות הקטלניות".

נתוני הקטל בענף הבנייה: 31 עובדים נהרגו בשנת 2020 , 40 עובדים נהרגו בענף בשנת 2019, ו-34 עובדים נהרגו בענף בשנת 2018.

כזכור, פועל בן 62 נהרג ביום שני האחרון מפגיעת קורה שנפלה עליו מגובה באתר בנייה של חברת ארלנגר בבית שמש. ההרוג הוא מחמוד עבד-אל-חאפז אלטוס, מהכפר אלג'בעה שליד בית לחם. המשטרה פתחה בחקירה, ועיכבה מספרי בעלי תפקידים באתר הבנייה. משרד העבודה פתח גם הוא בחקירה פלילית והטיל צו סגירה מינהלי על האתר.

אלטוס היה פועל של קבלן משנה של חברת קידוחים, ועבד באתר שחברת ארלנגר הייתה אחראית עליו. נגד החברה הקבלנית עומדים תשעה צווי בטיחות חמורים, מחציתם מהשנתיים האחרונות.

בית שמש מחאה תאונת עבודה אתר בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד