ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחרי מעצר המאבטח

רוסיה עצרה מדען טילים באשמת בגידה והעברת סודות

לאחר שמאבטח השגרירות הבריטית נתפס בגרמניה בגין "ריגול למען הקרמלין", רוסיה הודיעה כי עצרה מדען טילים בגין העברת מידע לנאט"ו

רוסיה עצרה מדען טילים באשמת בגידה והעברת סודות
צללית צילום: unsplash

פרופסור אלכסנדר קורנוב, בן ה-73, נעצר על ידי שירות הביון הרוסי ה-FSB באשמת העברת סודות למדינה החברה בנאט"ו ששמה לא פורסם.

הוא הופיע אתמול (חמישי) בבית המשפט במוסקבה הבירה ויישאר במעצר למשך חודשיים עד להשלמת החקירה והעמדתו לדין.

מעצרו מגיע לאחר שדייוויד סמית', מאבטח בשגרירות בריטניה בגרמניה, נעצר ביום שלישי האחרון לחקירה בחשד שהעביר מידע חסוי לקרמלין. סמית, נאשם בהעברת מסמכי טרור מסווגים לריגול הרוסי.

מעצרו של המדען הראשי הרוסי מגיע באופן מפתיע מיד לאחר מעצרו של הבריטי. וזאת כאשר רוסיה רוצה לפרוס את הטילים החדשים הטרו-קוליות, טילים מאד מסוכנים, בפיקוח של הנשיא ולדימיר פוטין בעצמו.

קורנוב הוא דמות מפתח בפיתוח טכנולוגיות היפר - סוניות ברוסיה, אך השירות החשאי הרוסי FSB (לשעבר ק.ג.ב) הודיע כי הוא העביר נתונים מסווגים לגורם מודיעיני מערבי. הוא המנהל הכללי והראשי של ארגון המחקר המדעי של מערכות היפרסוניות (NIPGS).

טילים "היפר-סוניות", יכולים להגיע למטרה במהירות הגבוהה פי חמש ממהירות הקול ואף יותר, טיל שמשייט במהירות של 5,000 או 6,000 קמ"ש כמעט בלתי ניתן ליירטו.

כזכור משטרת גרמניה עצרה ביום שלישי גבר בריטי שעבד בשגרירות בריטניה בברלין, בחשד שהעביר מסמכים לשירות המודיעין הרוסי בתמורה למזומנים.

התביעה הגרמנית מסרה בהודעתה כי בדירתו ובמקום עבודתו של האיש, שזוהה רק כדייוויד סמית', נערכו חיפושים והוא הובא בפני שופט ביום רביעי. לדבריהם, המעצר הוא תוצאה של חקירה משותפת של הרשויות הגרמניות והבריטיות.

"לפחות פעם אחת הוא העביר מסמכים שהשיג במהלך פעילותו לנציג שירות מודיעין רוסי", כך נמסר בהודעה מטעם הפרקליטות הפדרלית הראשית בגרמניה. "הנאשם קיבל מזומן בסכום שטרם ידוע בתמורה להעברת המידע שלו", הוסיף.

בגידה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד