כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שוויץ של המזרח התיכון

לבנון קורסת: הפחד ממלחמת אזרחים מצליח לרסן, בנתיים

המצב במדינה הולך ומידרדר, והאזרחים מקווים למישהו שיוציא אותם מהבוץ ואיך הכאוס בארץ הארזים יכול להשפיע על ישראל? דיווח מרתק על מצב המדינה שפעם הייתה שוויץ של המזרח התיכון, והיום עיראק נראית שוויץ בהשוואה ללבנון

לבנון קורסת: הפחד ממלחמת אזרחים מצליח לרסן, בנתיים
גבול לבנון//אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

כבר נשפך הרבה מלל על הקרבות בתחנות הדלק על בנזין וסולר, הקטטות בסופרים על מוצרי המזון, הלירה הלבנונית שלא שווה כמעט כלום, המחסור בדולרים ובתרופות והחוב הלאומי שרק הולך וגדל וגם על תחלואיה של הכלכלה הלבנונית, על השלטון המושחת ועל מה לא, אך האם אנחנו נמצאים בדרך למלחמת אזרחים בלבנון? רועי קייס מומחה לעולם הערבי ב'כאן חדשות', מסכם את המצב בצורה יעילה, ומעוררת דאגה.

רועי קייס כותב: "כרגע לא נראה שמישהו מוכן לשים כסף שיסייע ללבנון לקום מהקרשים. הסיבה היא שאין באופק ממשלה שמניחה את הדעת, ממשלת טכנוקרטים שתיקח את הכוח מהפוליטיקאים של הגוורדיה הישנה. כך אנחנו נותרים עם ממשלת מעבר שהתפטרה לפני תשעה חודשים אחרי האסון בנמל ביירות שלא באמת מתפקדת. גם מעורבות היתר של חיזבאללה, המוקצה מחמת המיאוס במערב לא מסייעת מן הסתם. התחושה של המערב, מדינות אירופה ובראשן צרפת וארצות הברית שהכסף שלהן לא יגיע למקומות הנכונים במתכונת הנוכחית, כלומר אל הציבור".

אז איך זה ישפיע עלינו? בישראל ההנחה הרווחת היא שהסלמה יזומה מצד חיזבאללה בצל המצב הכלכלי הקשה לא נמצאת בראש סדר העדיפויות של נסראללה, אך ירי אחד של נקמת דם בחתונה אחת, יכול להיות ירי שיפתח מלחמת אזרחים.

לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד