כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסדקים בגוש מתרחבים

דרעי במתקפה על הציונות הדתית: "רובם לא אוהבים חרדים"

לאחר ש'ימינה' נכנסה לממשלה והיא מקדמת רפורמת בנושאי דת-ומדינה - יו"ר מפלגת ש"ס דרעי תוקף את המגזר הדתי-לאומי וטוען כי הם נגד חרדים והרבנות: "הם בעלי השקפות כאלו" | דרעי טען שבממשלה כבר לא רוצים שהחרדים יצטרפו: "היו מעדיפים הרבה יותר פורשי 'הליכוד'"

דרעי במתקפה על הציונות הדתית: "רובם לא אוהבים חרדים"
אריה דרעי במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשארו רק החרדים ו'הליכוד'? יו"ר מפלגת ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי טען בריאיון כי רוב אנשי הציונות הדתית נגד המגזר החרדי והרבנות הראשית, ואמר כי הם יותר קרובים לציבור המסורתי.

דרעי התייחס לבניית הבייס החדש של 'ימינה', וטען שרוב אנשי המגזר הדתי-לאומי הם בעלי השקפות כמו של מפלגתו של בנט. בנוסף, טען שהחרדים קרובים יותר לציבור המסורתי ב'ליכוד' מאשר לציבור הסרוג.

'ימינה' בונה לעצמה בייס חדש", אמר בריאיון ל'משפחה', ותקף את המגזר הדתי-לאומי: "לצערי הרבה, רוב האנשים בציונות הדתית הם בעלי השקפות כאלו. הם לא אוהבים את החרדים ולא אוהבים את הרבנות".

יו"ר ש"ס נשאל על שבר ביו המגזרים: "לא בינינו לבין כל הציבור הדתי לאומי, אלא לחלק הזה שלא אוהב את החרדים ואת הרבנות. בגבעת שמואל למשל, אורח החיים המקובל הוא שבשבת בבבוקר הולכים לבית כנסת, ואחרי הצהריים כולם נמצאים בקלאב או בסאונה".

"החרדים קרובים יותר לציבור המסורתי-החרדי של ה'ליכוד' מאשר לציבור הדתי-לאומי של גבעת שמואל? חד משמעית. זו המסקנה לצערי הרב. ומפלגת 'ימינה' דבקה במגמה הזו", הוסיף.

"הם לא העלו על דעתם שהחרדים כל כך חזקים", התייחס דרעי לרצון של 'ימינה' שהחרדים יצטרפו לממשלתם. "הם בטוח בנט על חלקים מ'היהדות התורה'. אני לא יודע על סמך מה, אבל אני יודע שהתקווה החזקה שלהם הייתה שמיד אחרי הבחירות הם יצטרפו".

"אם אתם שואלים אם הם מעוניינים שמחר בבוקר או מחרתיים חרדים ייכנסו - אני בספק גדול. הם היו מעדיפים הרבה יותר פורשים מ'הליכוד'. זה לא רק איווט ליברמן, זה גם בנט וחבריו אינם רוצים את החרדים בממשלה", סיכם.

לאחר שדבריו עררו סערה, דרעי התנצל: "אין כוונתי חלילה לכלל הציבור של הציונות הדתית, שיקר מאד לליבי ושותף מלא יחד איתנו למערכה על זהותה היהודית של מדינת ישראל ולישוב ארץ ישראל, וכמובן לא לכלל תושבי גבעת שמואל".

"אם דבריי לא הובנו כהלכה או מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל. והאמת והשלום אהבו", הוסיף יו"ר מפלגת ש"ס בציוץ בטוויטר.

הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד